کد خبر: ۲۳۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 17
حداکثر میزان آهن شیرمادر در حدود ظهر و بیشترین میزان ویتامین E در شیرعصرگاهی مادر موجود است. منیزیم، روی، پتاسیم و سدیم بیشترین حجم عناصر معدنی در صبح را دارا هستند
شفاآنلاین>سلامت>محققان می‌گویند نوزادان در ماه‌های اول زندگی شروع به تنظیم ریتم‌های شبانه روزی خود می‌کنند و ترکیبات شیر مادر به شکل گیری آن کمک می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، ترکیب شیر مادر در طول روز تغییر می‌کند، به نحوی که مواد تشکیل دهنده آن در صبح، انرژی شیرین صبحگاهی را به نوزاد منتقل می‌کند و در عصر برای او معجونی آرامش بخش است. محققان بر این باورند که تغذیه<Nutrition> با شیر مادر با تنظیم ریتم شبانه روزی نوزادان، به آنها امکان می‌دهد روز را از شب تشخیص دهند.

در طول روز شیر مادر به طرز چشمگیری تغییر می‌کند. برای مثال، سطح هورمون کورتیزول که باعث افزایش هوشیاری می‌شود در شیر صبحگاهی سه برابر بیشتر از شیر عصر است.
 
شیر شب، حاوی مقادیر بالایی از واحد‌های ساختاری DNA است

از طرفی ملاتونین که باعث خواب و هضم غذا می‌شود، به سختی در شیر روز قابل تشخیص است، اما در عصر افزایش می‌یابد و حدود نیمه شب اوج می‌گیرد. شیر شب همچنین حاوی مقادیر بالاتری از واحد‌های ساختاری خاص DNA است که به تقویت خواب سالم کمک می‌کند. برعکس، شیر روز بیشتر از شیر شب، دارای آمینو اسید‌های تقویت کننده فعالیت است.
 
حداکثر میزان آهن شیرمادر در حدود ظهر و بیشترین میزان ویتامین E در شیرعصرگاهی مادر موجود است. منیزیم، روی، پتاسیم و سدیم بیشترین حجم عناصر معدنی در صبح را دارا هستند.


به علاوه مطالعه در بین مادرانی که نمونه‌های شیر را در طول ماه اول پس از زایمان به محققان ارائه می‌دادند نشان داد، شیر روز حجم بالایی از اجزای ایمنی از جمله آنتی بادی‌ها و گلبول‌های سفید در مقایسه با شیر شب را دارد. 

محققان می‌گویند نوزادان در ماه‌های اول زندگی شروع به تنظیم ریتم‌های شبانه روزی خود می‌کنند و ترکیبات شیر مادر به شکل گیری آن کمک می‌کند و تفاوت در الگو‌های تغذیه نوزادان می‌تواند، توضیح دهد که چرا در پیشرفت این ریتم‌های روزانه از یک نوزاد به کودک دیگر تفاوت وجود دارد.

در گذشته تغذیه با شیر مادر فقط به طور مستقیم از سینه انجام می‌شد، به این معنی که شیر درست در زمان هنگام تولید، مصرف می‌شد. اما در حال حاضر، با وجود پمپ شیر دوش و امکان نگهداری شیر تخلیه شده در یخچال، دیگر اینگونه نیست. طبق بررسی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، بیش از ۸۵ درصد مادران شیرده در ایالات متحده شیر خود را پمپاژ کرده اند.


 جالب است بدانید دادن یک بطری شیر صبحگاهی به کودک در شب، با داشتن کورتیزول بالا و ملاتونین کم، می‌تواند معادل تابیدن چراغ درست قبل از خواب باشد. از این رو نوزادانی که شیر‌های پمپ شده در ساعات دیگر را می‌نوشند، بیشتر در خواب و گوارش مشکل دارند.

راه حلی که محققان پیشنهاد می‌دهند این است که مادران می‌توانند شیر خود را با زمان پمپ کردن برچسب زده و غذای شیرخوار را هماهنگ کنند تا شیر صبح را در صبح، شیر بعد از ظهر را در بعد از ظهر مصرف کنند.
 
به گفته محققان یک جایگزین ساده‌تر برای پمپ کردن شیر و تطبیق آن با زمان مصرف وجود دارد و آن هم ارائه سیاست‌های معقولانه مرخصی والدین است. مادرانی که می‌توانند به طور مستقیم شیرخوار خود را تغذیه کنند، دیگر نیازی به نگرانی در مورد ساماندهی شیر خود به هنگام روز ندارند و شیر‌هایی که مستقیم از سینه عرضه می‌شود، ممکن است مزایای دیگری را برای سلامتی نوزاد به همراه داشته باشد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: