کد خبر: ۲۳۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 16
اینکه در لایحه یا طرحی اعلام کنیم که تنها پزشکان باید کارتخوان نصب کنند، حساسیت برانگیز می‌شود، آن هم در شرایطی که برای وکلا و مهندسان در این مورد اجباری وجود نداشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم در مجلس دهم، اجبار پزشکان به نصب دستگاه کارتخوان را دور از انصاف دانست و از مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور خواست تا همه مشاغل را ملزم به این کار کنند چرا که الزام پزشکان به تنهایی حساسیت برانگیز می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد جمالی نوبندگانی در مورد انتشار اخباری مبنی بر مقاومت پزشکان در مقابل نصب کارتخوان، گفت: پزشکان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و بسیاری از آنها خدماتی را در شرایط خاص ارائه می‌دهند که کمتر مشاغل دیگر حاضر به انجام آنها هستند، کما اینکه بعد از وقوع سیل یا زلزله و حتی در زمان جنگ تحمیلی بدون هیچ چشم‌داشتی در این حوزه فعالیت کردند.

ایران مرکز توریسم درمانی خاورمیانه است
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پزشکان نقش موثری در توسعه حوزه‌های علمی کشور دارند و تلاش این قشر باعث شد که از حضور پزشکان کم سواد کشورهای همسایه بی‌نیاز شویم، تاجاییکه امروز ایران به عنوان مرکز توریسم درمانی(tourism therapy) خاورمیانه شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: شکی نیست که پزشکان نیز باید مالیات پرداخت کنند، اما مردم باید بدانند وقتی در بیمارستان‌های دولتی قرار است کارانه پزشکان پرداخت شود، ابتدا از آن مالیات و حق پرسنل کسر می‌شود، ضمن اینکه ممکن است گاه تا بیش از یک‌سال هم به آنها کارانه پرداخت نشود.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: همان‌طور که شفافیت اقتصادی باید در تمام زمینه‌ها وجود داشته باشد فعالیت پزشکان در بخش خصوصی نیز باید شفاف باشد، اما گاه تعداد زیاد بیمار در مطب پزشکان شناخته شده یا درآمد برخی از پزشکان که عمل‌های جراحی زیبایی هم انجام می‌دهند به تمام پزشکان تعمیم داده می‌شود که اقدام اشتباهی است، چرا که تنها 10 درصد پزشکان از درآمد بالایی برخوردار هستند و درآمد سایر پزشکان در حد متوسط و گاه حتی پایین است.

اجبار پزشکان به نصب دستگاه کارتخوان کج سلیقگی بوده است
وی خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران تنها گروهی هستند که بعد از اتمام تحصیلات حتی اگر در پردیس‌ها با پرداخت هزینه هم تحصیل کرده باشند باید به طور اجباری مدتی را در مناطق محروم به ارائه خدمات بپردازند، و این در حالی است که وکلا و مهندسان هم از امکانات دولتی و فضای آزمایشگاه‌ها برای تحصیل استفاده می‌کنند، اما اجباری برای فعالیت در مناطق محروم ندارند.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: این پزشکان با اجبار باید در بد آب و هواترین مناطق کشور و با کمترین امکانات زندگی کرده و به ارائه خدمات بپردازند و بعد از چندین سال مجوز احداث مطب در مراکز استان‌ها را دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اینکه در لایحه یا طرحی اعلام کنیم که تنها پزشکان باید کارتخوان نصب کنند، حساسیت برانگیز می‌شود، آن هم در شرایطی که برای وکلا و مهندسان در این مورد اجباری وجود نداشته باشد، بنابراین این یک کج سلیقگی بوده که ناشی از این دیدگاه سطحی است که پزشکان درآمد بسیار بالایی دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پایان خطاب به مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور، افزود: آیا شما که در این مورد مصاحبه می‌کنید به این پرسش پاسخ دهید که تنها پزشکان فرار مالیاتی داشته‌اند؟ چه اندازه در گمرک اتفاقات نابسامانی رخ می‌دهد و فرار مالیاتی توسط تجار صورت می‌گیرد، کما اینکه تعدادی از آنها با دریافت ارز 4200 تومانی کالای مورد نیاز را وارد نکرده‌اند؟ بنابراین این طرح باید یا همه یا حداقل تعدادی از مشاغل را در کنار پزشکان به نصب کارتخوان ملزم می‌کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: