کد خبر: ۲۳۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 14
ساماندهی وضعیت خوابگاه های فرسوده در دستور کار این معاوت قرار دارد و از سال های گذشته ساخت ۲۱ خوابگاه دانشجویی آغاز شده که از این تعداد ۲ خوابگاه ساخته شده و یکی در حال بهره برداری است
شفا آنلاین>سلامت>معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی مطلوب نیست و در بسیاری از دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های فرسوده داریم که استاندارد نیستند و رفع این مشکل دغدغه بزرگ مااست.

به گزارش شفا آنلاین:سیماسادات لاری با بیان اینکه هزینه های زیادی برای بازسازی خوابگاه های فرسوده می شود، افزود: برخی از خوابگاه ها نیز سند ملکی ندارند که وزیر بهداشت دستور برای تعیین تکلیف این زمین ها را داده اند تا با فروش آنها خوابگاه های جدید احداث شوند.


معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساماندهی وضعیت خوابگاه های فرسوده <Worn-out residences>در دستور کار این معاوت قرار دارد و از سال های گذشته ساخت ۲۱ خوابگاه دانشجویی آغاز شده که از این تعداد ۲ خوابگاه ساخته شده و یکی در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: ۱۸ خوابگاه دیگر به دلیل مشکلات مالی ۳۰ درصد پیشرفت داشته اند که تلاش می کنیم با اولویت مناطق کم برخوردار این خوابگاه ها را به اتمام برسانیم.

وی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبر بر سبک زندگی اسلامی، گفت: دانشجویان باید با زندگی اصیل اسلامی آشنا شوند و ما نیز چهار طرح در بحث سبک زندگی در دست اجرا داریم.

لاری ادامه داد: نتایج این طرح ها تا ماه آینده استخراج و تحلیل می شود تا بر مبنای این طرح ها برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی گفت: پرسشنامه هایی نیز در خصوص پیمایش سرمایه فرهنگی توسط دانشگاه های علوم پزشکی توزیع و در حال جمع آوری است .

لاری با بیان اینکه وزیر بهداشت نیز بر افزایش امید و نشاط در جامعه دانشجویی تاکید دارد، افزود: در این راستا مسابقات فرهنگی و قرآنی در بین دانشجویان در حال برگزاری است.

وی در خصوص وضعیت بودجه تغذیه ای دانشجویان علوم پزشکی کشور نیز گفت: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی که پیش آمد، دانشگاه های علوم پزشکی برای تغذیه دانشجویان دچار چالش شدند که با کمک و سهمیه بندی وزارت بهداشت و درایت های خود دانشگاه ها نگذاشتیم کیفیت غذاها کاهش یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: طرح های مختلفی برای تغذیه دانشجویان علوم پزشکی در حال بررسی است و شاید میزان پرداخت دانشجویان را کمی افزایش دهیم و همچنین وام های تغذیه ای در نظر گرفته شود و در بلند مدت طرح های آشپزخانه مرکزی را اجرا کنیم تا معاونت های فرهنگی و دانشجویی درگیر آشپزخانه داری نشوند.

وی با بیان اینکه طرح های دیگری نیز در دست بررسی است و کارگروه تغذیه نیز تشکیل شده تا در زمینه تغذیه راهکارهایی ارائه دهد، ادامه داد: یکی از این راهکارها ایجاد رستوران های دیگر در کنار سلف سرویس دانشجویان است تا غذاهای متنوع با قیمت مناسب تر ارایه شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی به تبریز سفر کرده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: