کد خبر: ۲۳۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 13
زنانی که سطح تحصیلات پائین‌تر و وضعیت مالی سخت‌تری دارند در مقایسه با دیگر همسالان خود احساس استرس بیشتری دارند اما این تفاوت با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افزایش سن به زنان کمک می‌کند تا کمتر احساس استرس داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان آمریکایی می‌گویند: زمانیکه زنان وارد دوران میانسالی می‌شوند کمتر استرس دارند و در این دوران از کیفیت بالای زندگی برخوردار هستند.

مطالعه انجام شده در دانشگاه میشیگان نشان داد: استرس ادراک شده – مقیاس اعتماد <the trust>به نفس، کنترل و توانایی برای مواجهه با عوامل استرس‌زای زندگی – برای بسیاری از زنان در یک دوره ۱۵ ساله کاهش می‌یابد.

این نتایج بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ۳۰۰۰ زن ۴۲ تا ۵۳ ساله بدست آمده است.

در این بررسی همچنین آمده است که وضعیت یائسگی عامل تاثیرگذار در این زمینه نیست و این ادعا در واقع ایده ارتباط یائسگی با استرس بیشتر و افسردگی را به چالش می‌کشد.

زنانی که سطح تحصیلات پائین‌تر و وضعیت مالی سخت‌تری دارند در مقایسه با دیگر همسالان خود احساس استرس بیشتری دارند اما این تفاوت با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند.

 یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: نتایج بدست آمده نشان می‌دهد حتی زنانی که سطح تحصیلات پایین‌تر یا مشکل مالی دارند در دوره میانسالی کمتر دچار استرس ادراک شده می‌شوند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: