کد خبر: ۲۳۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 13
باید در مصرف آب بدون دستگاه آب تصفیه‌کن محتاطانه رفتار کرد. مگر اینکه دلتان بخواهد خیلی سریع به درد و مرض‌های کلیوی دچار شوید
شفاآنلاین>سلامت> در رابطه با عوارض فلوراید حرف و حدیث‌های بسیار زیادی وجود دارد اما در جدیدترین مطالعه حیطه پزشکی مشخص شده حتی مقادیر بسیار کم فلوراید می‌تواند به نارسایی کبد و کلیه در قشر نوجوان ختم شود.

به گزارش شفاآنلاین،  البته هنوز دقیقا مشخص نیست فلوراید تنها مقصر نارسایی کلیه <Kidney>در نوجوانان است یا خیر. البته شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا اصلا باید درون آب شرب شهری، فلوراید وجود داشته باشد؟

در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی بود که تصمیم گرفته شد در سیستم آب شرب شهرهای ایالات متحده، مقداری فلوراید اضافه شود تا از پوسیدگی لثه و دندان مردم به خصوص در کودکان تا حدود به سزایی جلوگیری آورده شود. این سیاست در حیطه سلامت و بهداشت باعث شد دیگر کشورها نیز از این روش برای تامین آب شرب استفاده کنند. هر چند برخی از دانشمندان در حال حاضر سر این موضوع اختلاف نظر دارند که فلوراید تنها آثار مثبتی روی سلامتی انسان دارد.

طی تحقیقات مختلف ثابت شده که درصد بالای فلوراید محلول در آب می‌تواند مشکلات عصبی در بزرگسالان به بار بیاورد. با این اوصاف یافته‌های موجود در برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد مقادیر پایین فلوراید می‌تواند آثار منفی بر حیوانات کم سن و سال نیز داشته باشد.

یافته‌هایی که بیشتر در نوجوان‌ها دیده شده، موجی از نگرانی‌ها را برانگیخته که نوجوانان در آینده به بیماری‌های وخیم‌تر کلیوی دچار خواهند شد. با این حال دانشمندان پیشنهاد می‌دهند پژوهش‌های بیشتری در این رابطه طراحی شود و نمونه‌های آزمایشگاهی در بلندمدت مورد بررسی قرار گیرند.

همچنین نویسندگان این پژوهش با در نظر داشتن عوارض فلوراید پیشنهاد داده‌اند باید رویکرد دولت‌مردان در اضافه‌سازی فلوراید به آب شرب شهری تغییر یابد اما بعید به نظر می‌رسد این رویه به همین راحتی و صرفا به علت انتشار یک مقاله تغییر پیدا کند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی سازمان بهداشت<Health> بهترین سطح فلوراید موجود در آب شرب را ۰.۷ میلیگرم بر لیتر دانست. در حالیکه ایده‌آل‌ترین میزان فلوراید پیش از سال ۲۰۱۵ در دامنه ۰.۷ تا ۱.۲ میلی‌گرم قرار داشت. 

با این تفاسیر تب و تاب تحقیقات در زمینه فلوراید همچنان ادامه دارد و باید در مصرف آب بدون دستگاه آب تصفیه‌کن محتاطانه رفتار کرد. مگر اینکه دلتان بخواهد خیلی سریع به درد و مرض‌های کلیوی دچار شوید.دیجیاتو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: