کد خبر: ۲۳۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 12
در انتها باید گفت که تنها فکر کردن به این موضوع که انجام آنچه که دوست دارید به طور قطع به شما کمک می کند تا به راحتی هدفتان را در زندگی تعیین کنید
شفاآنلاین>اجتماعی>داشتن شغلی مناسب، خانواده ای دوست داشتنی و روابط اجتماعی قوی برای هر انسانی یک ترکیب کامل به نظر می رسد. با این وجود حتی افرادی که به همه آن ها رسیده اند نیز احساس می کردند چیزی کم است و آن چیز کم درواقع مربوط به "هدف" آن ها در زندگی است.

به گزارش شفاآنلاین، یافتن هدفت چیزی فراتر از یک رویا است که هرگز محقق نمی شود. به عبارت دیگر هدف وسیله ای است برای زندگی سالم تر، شاد تر و بهتر که کمتر کسی از آن استفاده می کند.

در آمریکا فقط 25 درصد از افراد بزرگسال اعلام کرده اند که هدف<Target> مشخصی دارند که باعث شده تا به زندگیشان معنا بدهد.

چرا نیاز دارید تا هدفمند زندگی کنید؟
در سال 2010 مطالعه ای در زمینه روانشناسی کاربردی صورت گرفت که نشان می داد افرادی که دارای سطح کیفی بالایی در زندگی هستند که شامل هدفمند بودن به همراه تسلط داشتن و داشتن احساسی مانند هر کاری که بکنید با ارزش است، تمایل به زندگی طولانی تری دارند. 

محققان متوجه شده اند که در طول یک دوره هشت سال و نیمه که در حال بررسی سطح سلامتی افراد بوده اند، آن دسته از افرادی که سطح کیفی زندگیشان بالاتر بوده  نسبت به دیگر افراد حدودا 30 درصد مرگ و میر کمتری داشته اند.

به علاوه تحقیقات دیگری وجود دارد که هدفمند بودن در زندگی را با پیامد های مثبت سلامتی، مانند سکته<Stroke> مغزی و قلبی کمتر، خوابی بهتر، آسیب پذیری کمتر مغز و ناتوانی هایی از این قبلی مر بوط می کند.

خب خبر خوب این است که نیازی نیست تا بین پول و زندگی هدفمند یکی را انتخاب کنید. چرا که ممکن است با هدف های بیشتری که در زندگی پیدا می کنید، پول بیشتری نیز به دست بیاورید.

با توجه به این همه مزایا، کاملا مشخص است که یافتن هدف در زندگی بسیار با اهمیت است. البته این چیزی نیست که به توان به سرعت یافت.

این روند نیازمند تامل و توجه به خود و دیگران، و در نهایت پیدا کردن بخشی از وجودتان که احساسات در آن نهفته است دارد. در ادامه هفت روش را ذکر می کنیم که به شما کمک می کند تا هدفتان در زندگی را مشخص کنید در نتیجه می توانید زندگی بهتری را تجربه کنید.

بخشنده باشید و به دیگران کمک کنید
اگر عادت کنید قطعا کمک کردن به دیگران به شما کمک می کند تا هدفتان را در زندگی پیداکنید.

محققان دانشگاه لوریدا به این نتیجه رسیده اند که داشتن ارتباط اجتماعی قوی می تواند کمک موثری برای یک زندگی شاد باشد.

به نظر دیگران توجه کنید
تشخیص عواملی که باعث احساس شور وهیجانتان می شود گاهی اوقات دشوار است. از این ها گذشته، احتمالا  دوست دارید کار های مختلفی انجام دهید و کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، اما عادت کرده اید که باعث شده تا اهمیت آن ها کمرنگ شود.

خوشبختانه دیگران می توانند نظرات خود را به شما بگویند. در نتیجه این را می توانید یک فرصت خوب بدانید چرا که به صورت ناخواسته علاقه و هدف خود را به دیگران نشان می دهید، آن هم به صورت کاملا ناخواسته.

با افراد مثبت نشست و برخاست کنید
همانطور که گفته می شود، افرادی که در دور و اطرافمان هستند، گویای شخصیت ما هستند. سوال اینجاست شما با آدم های دورو اطرافتان چه شباهت هایی دارید که باعث شده آن ها را انتخاب کنید؟

البته منظورمان همکاران و اعضای خانوداه نیست. به افرادی فکر کنید که دوست دارید تا خارج از ساعت کاری و بیرون از منزل با آن ها اوقاتتان را سپری کنید.

افرادی که در کنار شما هستند، نسبت به شما نظری دارند. اگر این افراد تغییرات مثبتی داشتنه باشند، شما نیز تحت تاثیر این تغییر، تغییر مثبتی را تجربه خواهید کرد.

با افراد جدید آشنا شوید
زمانی که در مترو تنها هستید، سرگرم کردن خود با رسانه های اجتماعی کار ساده ای است البته با این روش مخالف هستم. در عوض می توانید با افرادی که در کنار شما هستند صحبت کنید.

اگر بر روی پروژه و موضوعی خاص کار می کنند در این باره از آن ها سوال بپرسید. درباره شرکتی که در آن کار می کنند سوال بپرسید. صحبت با افراد خارج از اجتماع خودتان باعث می شود تا دیدتان نسبت به فعالیت ها و کارهایی که حتی نمی دانستید وجود دارند باز شود و اطلاعاتی در این باره کسب کنید.

علایق خود را بشناسید
به موضوعاتی که دوست دارید با دیگران داشته باشید، توجه کنید. دوست دارید در باره تاریخ صحبت کنید  و یا ترجیح می دهید راجع به جدید ترین نکاتی که راجع به صرفه جویی در هزینه ها  متوجه شده اید صحبت کنید؟

چیز هایی که دوست دارید تا در باره آن ها صحبت کنید و موضوعاتی که دوست دارید تا در رسانه به اشتراک بگذارید، عوامی هستند که زندگیتان را هدفمند می کنند.

عواملی که ناراحتتان می کند پیدا کنید
تا حالا موضوعی باعث شده تا بسیار ناراحت شوید؟ ممکن است تا موضوع رفاه حیوانات، موضوع خاص حقوق شهروندی یا سازمان های ویژه بیماری چاقی کودکان مربوط باشد. 

شاید این موضوع که افراد سالمند تعطیلات خود را به تنهایی سپری می کنند باعث گریه شما شود  و یا توجه به این موضوع که افرادی که معتاد به مواد هستند به فرصت های بیشتری در رابطه با توانبخشی نیاز داند، فکرتان را مشغول کرده باشد.  سازمان ها در آن جا هستند و به کمک شما نیاز دارند!

علایقتان را پیدا کنید
در انتها باید گفت که تنها فکر کردن به این موضوع که انجام آنچه که دوست دارید به طور قطع به شما کمک می کند تا به راحتی هدفتان را در زندگی تعیین کنید.

قلم و کاغذ بردارید و به مهارت ها، استعداد ها و احساساتی که به ذهنتان خطور می کند فکر کنید و آن ها را فهرست کنید. سپس، به دنبال راهی باشید که علاقه شما را به یک موضوع معنادار تبدیل کند.

نکته آخر: الزاما قرار نیست هدفتان کارهای معمول شما را تغییر دهد
در نهایت گفتنی است که تعیین هدف در زندگی چیزی نیست که بتوان در طول چند روز ، چند هفته و یا چند ماه به آن دست یافت. به عبارت دیگر این سفری است به دارازای زندگی. به علاوه ممکن است در طول این مسیر بار ها هدف خود را تغییر دهید. شاید قبلا زمانی که جوانتر بودید علاقه مند بودید تا برای حیوانات کاری کنید اما حالا به خاطر مبارزه با قاچاق انسان به ارتش ملحق می شوید.

توجه داشته باشید که الزاما قرار نیست هدفتان، کاری که درحال انجام آن هستید را تغییر دهد. اگر دوست دارید تا خدمات پیرایش را برای دیگران ارائه دهید، درواقع شما هدف زندگیتان را به این شکل انتخاب کرده اید که به دیگران کمک کنید تا حس خوبی داشته باشند.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: