کد خبر: ۲۳۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 11
ما باید به سمت استقلال مالی دانشگاه ها و کسب درآمد گام بردارد، چون در حدود ۹۰ درصد درآمدهای دانشگاه ها از محل پرداخت بیمه ها تامین می شود
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به چالش های حوزه سلامت، گفت: دیده بانی سلامت بر عهده خبرنگاران و رسانه ها است.

به گزارش شفاآنلاین ، جلیل کوهپایه زاده، صبح یکشنبه در نشست خبری که در محل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به پوشش بیش از پنج میلیون و سیصد هزار نفر از جمعیت استان تهران، افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران، وظیفه دارد خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز این تعداد از جمعیت استان تهران را تامین کند.

وی با اشاره به وجود بیمارستان ها و مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: مجموعه دانشگاه ۱۷ بیمارستان<Hospital> را تحت پوشش دارد که ۱۱ بیمارستان آن کاملا آموزشی هستند.

کوهپایه زاده با اشاره به وجود ۳۲۰۰ تخت بیمارستانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش ما در مناطق کمتر برخوردار قرار دارند و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ما شامل افراد روستایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از رسانه ها به عنوان دیده بان حوزه سلامت یاد کرد و گفت: انتظار داریم، رسانه ها نسبت به انعکاس نقاط ضعف و قوت خدمات سلامت، ما را یاری دهند.

کوهپایه زاده با عنوان این مطلب که در ماه های پیش روی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، افزود: ما تلاش می کنیم کمترین مشکل متوجه مردم شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها، گفت: ما باید به سمت استقلال مالی دانشگاه ها و کسب درآمد گام بردارد، چون در حدود ۹۰ درصد درآمدهای دانشگاه ها از محل پرداخت بیمه ها تامین می شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: