کد خبر: ۲۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 02
تسهیلات ویژه دولت برای پزشکان مناطق محروم
شفا آنلاین -معاون درمان وزیر بهداشت، جزئیات مربوط به گام دوم طرح تحول سلامت در حوزه درمان را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین ،دکتر محمد آقاجانی ، درباره گام دوم طرح تحول سلامت مبنی بر حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی متخصصان در بیمارستان‌های دولتی گفت: دو برنامه جدید از طرح تحول نظام سلامت از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و اجرای آن به تدریج در بیمارستان‌های کشور کامل می‌شود.

وی در توضیح مقیمی متخصصان در بیمارستان‌های دولتی گفت: براساس این طرح متخصصان در بیمارستان‌های 64 تختخوابی و بالاتر از آن در ساعات شب و ایام تعطیل مقیم می‌شوند. به این ترتیب متخصصان در رشته‌هایی که بیماری‌های اورژانس دارند مانند جراحی، ارتوپدی، داخلی، طب اورژانس و ... براساس تعداد تخت‌های اورژانس بیمارستان مربوطه و اینکه آن بیمارستان مرکز ارجاع است یا خیر، مقیم خواهند شد.

آقاجانی افزود: در مجموع طبق آیین‌نامه مربوطه، مقیمی متخصصان بسته به بیمارستان و تعداد رشته‌های فعال در آن بیمارستان تفاوت دارد. درمجموع در قالب این طرح دسترسی مردم به متخصصان در زمان بیماری‌های اورژانس‌ درساعات شب و ایام تعطیل فراهم خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درباره حمایت از ماندگاری پزشکان متخصص و عمومی در مناطق محروم نیز گفت: این بسته خدمتی نیز در حال حاضر حدود 5 هزار پزشک را شامل می‌شود. به این ترتیب از این پزشکان حمایت می‌شود که در مناطق مربوطه ماندگار شده و با علاقه و انگیزه بیشتر خدمت ارائه دهند.

وی افزود: همچنین حمایت‌ها و تسهیلات تشویقی که دولت فراهم می‌کند، زمینه‌ای ‌خواهد بود برای جذب متخصصانی که کمبود داریم. این بسته‌های تشویقی به تدریج متخصصان را از سایر نقاط کشور و یا از فارغ‌التحصیلان جدید به این مناطق جذب می‌کند. به این ترتیب آن تعداد پزشکان و متخصصانی که اکنون در مناطق محروم فعالند، با علاقه بیشتری در این مناطق خواهد ماند و از طرف دیگر زمینه جبران کمبودها با جذب پزشکان و متخصصان مورد نیاز فراهم می‌شود.

آقاجانی گفت: طرح تحول سلامت که فاز نخست آخر در حوزه درمان از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده به طور گسترده و با قوت در حال اجراست و رضایتمندی گسترده‌ای را در مراجعین بیمارستان‌های دولتی ایجاد کرده است؛ چرا که هزینه‌ها به شدت کاهش یافته و کیفیت ارائه خدمات نیز بهتر شده است.

گفتنی است، طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه در 557 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت آغاز شده و بسته‌های مختلف در قالب این طرح به تدریج در حال اجرایی شدن است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: