کد خبر: ۲۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 06
متخصص پوست،مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین: متخصص پوس ،مو وزيبابي همزمان با فرارسيدن فصل تابستان نسبت به بیماری های پوستی نظیر آفتاب سوختگی وانواع گزیدگی ها وراههاي مقابله بااين مواردهشدارداد.

دکترکامران جزایری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین گفت:مطالعات صورت گرفته نشان داده افراد مبتلا به سرطان های پوستی در گذشته دچار آفتاب سوختگی های مکرر شده اند.حال آنكه ابتلای مکرر به آفتاب سوختگی منجر به ایجاد لکه و پیری زودرس پوست مي شود.

وی با اشاره به این که در واقع افراد به دنبال حساسیت های پوستی و دارویی به آفتاب سوختگی دچار می شوند، گفت: همچنین وجود بیماری های زمینه ای و اشعه ماورای بنفش خورشید می تواند منجر به التهاب شدید در پوست شود.

وی ادامه داد: این التهابات پوستی سپس منجر به ایجاد تاول می شود که در صورت عدم شدت آفتاب سوختگی و همراهی با التهاب،قرمزی و خارش باشد با درمان های موضعی،خنک کردن،کمپرس آب سرد نیز به راحتی درمان مي شوند.

عضو انجمن متخصصين پوست و مو ایران هشدار داد:شدت سوختگی پوست فرد علاوه بر تهدید سلامتی ف گاهی هم منجر به بستری شدن وی خواهد شد.

وی ادامه داد: شدت آفتاب سوختگی به صورت تاول روی پوست ظاهر می شود که برای درمان آن همانند فردی که دچار سوختگی درجه 2 شده است باید برای درمان لازم صورت گيرد.

جزایری با بیان این که شدت آفتاب سوختگی منجر به بروز مشکلات سیستمیک می شود افزود: بیشترين درمان این عارضه پوستی به صورت سرپایی است و در صورت شدت آن مجبور به تجویز کورتون برای مهار واکنش التهابی می باشيم.

متخصص پوست و مو یادآور شد: افراد دارای پوست و موهای روشن،بیشتر دچار آفتاب سوختگی می شوندحال آن که در پوست های تیره نه این که ابتلا به آن دیده نمی شود بلکه میزانش به نسبت کمتر است.

گزیدگی ها

دكترجزایری، گزیدگی ها را که ناشی از مسافرت مي باشد را بیماری شایع دیگردر فصل بهار و تابستان برشمرد و گفت: این عارضه معمولأ به صورت خارش در نواحی باز بدن مانند ساق پا،نواحی کمر و پهلوها نیز نمایان می شود.

وی هشدار داد: گاهی شدت گزیدگی آنقدر زیاد است که فرد دچار عفونت،ترشح و تاول می شود که این امر به میزان حساسیت پوست فرد ارتباط دارد که گاهی اوقات پوست دچار سیاهی هم می شود.

عضو انجمن متخصصين پوست و مو ایران، درمان ناشی از گزیدگی را استفاده از داروهای موضعی دانست و بیان کرد: در ایران ابتلا به بیماری های مذکور بیشتردرمردان دیده می شود.

به گفته وی ،استفاده از لباس های پوشیده تر و کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها موثر اند.در صورت فعالیت همراه با خیس شدن مانند شنا نيز باید از کرم های مخصصوص استفاده کرد.

گفتگو:شبنم طاهري

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: