کد خبر: ۲۳۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 05
هر چند شیوع آسیب های اجتماعی تا حدودی کند شده است، اما این نوع آسیب ها در مقایسه با چند دهه گذشته رشد فزاینده ای را نشان می دهد که این مهم بیانگر توجه بیشتر و برنامه ریزی مدون حکایت دارد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر امور اجتماعی و آسیب دیدگان سازمان بهزیستی از راه اندازی سامانه الکترونیکی آمار و اطلاعات اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: با اجرای این سامانه برنامه ریزی، سیاست گذاری و تحلیل نقطه به نقطه آسیب های اجتماعی در سراسر کشور و مدل مداخلاتی تسهیل و طراحی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:رضا جعفر زاده روز دوشنبه در نشست دوره آموزشی و حمایت طلبی و رو شهای آن در کار با آسیب دیدگان استان زنجان افزود: در ارائه گزارش‌های اورژانس اجتماعی کم یا بیش شماری وجود دارد و در واقع امکان دسترسی به آمار متقن را با مشکل مواجه می‌کرد که راه اندازی این سامانه به این مهم کمک می‌کند.


وی اظهار داشت: بهزیستی یکی از متولیان حوزه های آسیب های اجتماعی بوده و در این میان رویکرد مورد توجه  ارتقای سلامت اجتماعی<Promoting social health> است و برای کاهش آسیب های اجتماعی سازمان های متولی امر باید نقش خود را ایفا کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند شیوع آسیب های اجتماعی تا حدودی کند شده است، اما این نوع  آسیب ها در مقایسه با چند دهه  گذشته رشد فزاینده ای را نشان می دهد که این مهم بیانگر توجه  بیشتر و برنامه ریزی مدون حکایت دارد.

وی بهره گیری از منایع کنونی در کاهش آسیبهای اجتماعی را موثر خواند و گفت: افسار گسیختگی هایی وجود دارد که در این بین هماهنگی و انسجام بخشی بین دستگاه های متولی  برای اجرای برنامه های مختلف و از طرفی کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثر گذار است.

این مسئول با اشاره نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: نقش اصحاب رسانه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است که با اطلاع رسانی در خصوص یک موضوع جامعه را نسبت به وضعیت و شرایط آگاه می‌کنند.

جعفرزاده، بهره گیری از مشارکت های اجتماعی را در پیشبرد برنامه های این سازمان مهم ارزیابی و اضافه کرد: در صورت حضور فعالانه قشرهای مختلف مردم در برنامه های این سازمان نقش موثری  دارند  و نکته مهم اینکه افراد صاحب قدرت و سیاستگذار نیز در مدیریت خوب آسیب های اجتماعی نیز نقش آفرین هستند.

این مسئول از راه اندازی سامانه پیامکی برای استفاده  مردم در کشور خبرداد و اعلام کرد:  این سامانه با هدف نظارت مردم بر خدمات ارائه شده بهزیستی  طراحی شده که اگر در جایی مشکلی وجود داشت شهروندان مشکلات را از طریق پیامک به متولیان امر اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی یادآور شد: پارسال  یک میلیون و ۸۰ هزار نفر در اورژانس اجتماعی کشور پذیرش شدند و متاسفانه کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند و معلول آزاری در صدر حوزه مداخلات اورژانس اجتماعی است.

 به گفته جعفرزاده، باید در حوزه کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی همه مسئولان فرهنگی احساس مسئولیت کنند تا این مسائل کنترل  و کاهش یابد.

نشست  ۲ روزه دوره آموزشی و حمایت طلبی و روش های آن در کار با آسیب دیدگان با حضور کارشناسان  بهزیستی کشور در زنجان درحال برگزاری است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: