کد خبر: ۲۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 04
آمارها نشان می‌دهد در استانهایی که مشاوره‌های پیش از ازدواج با کمک نهادهای داخلی استان به شکل اجباری انجام شده است تا ۲۵ درصد شاهد افزایش ازدواج و پیشگیری از طلاق بوده ایم
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش آمار ازدواج در کشور انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۵۵۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:محمد مهدی تندگویان، (با بیان اینکه براساس آمارهای سال گذشته به ازای هر ٣ ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است): این آمار مناسبی برای کشوری که روزی طلاق در آن جایی نداشت، نیست.

از ابتدای امسال به ٧٠ مرکز جدید مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز داده شده است و از قانونگذاران می خواهیم تا موضوع مشاوره‌های پیش از ازدواج را اجباری کنند.

آمارها نشان می‌دهد در استانهایی که مشاوره‌های پیش از ازدواج با کمک نهادهای داخلی استان به شکل اجباری انجام شده است تا ۲۵ درصد شاهد افزایش ازدواج و پیشگیری از طلاق بوده ایم.

(با بیان اینکه حتی در استان‌هایی که شاهد رواج طلاق بوده‌ایم، مشاوره‌ها کمک کننده بوده‌اند): مشاوره‌های اجرایی به شکل‌گیری زندگی سالم کمک می کنند و باید به طور جدی پیگیری شوند.

امسال به دنبال تغییر فرهنگ ازدواج بوده‌ایم. یکی از دلایل کاهش ازدواج در کشور موضوعات فرهنگی و نگرش‌های جوانان است. اگرچه موضوعات اقتصادی به‌روی گرایش جوانان به ازدواج موثر هستند اما شاهد آن هستیم که حتی جوانان صاحب شغل و درآمد نیز تمایلی به شکل گیری خانواده و تعهد پذیری ندارند. به همین دلیل باید جوانان را به سمتی ببریم که تمایل به ازدواج و تعهد پذیری داشته باشند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: