کد خبر: ۲۳۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 31
کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی را نیز می توان از دیگر مزایای مصرف پنیر عنوان کرد چرا که برخی از پنیر هایی که از شیر تازه گاو تهیه میشوند سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است
شفاآنلاین>سلامت> پنیر یکی از مواد لبنی است که امروزه در سراسر دنیا  طرفداران بسیاری دارد به گونه ای که برخی از کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که مصرف پنیر خود می تواند عاملی برای افزایش وزن باشد.

به گزارش شفاآنلاین، گفتنی است که پنیر سرشار از کلسیم و پروتئین می باشد هر چند باید یادآور شد که این ماده لبنی حاوی مقدار زیادی چربی<Fat> اشباع شده و سدیم نیز باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که به دلیل برخورداری از کلسیم خود می‌تواند برای کنترل فشار خون بسیار مناسب باشد به گونه ای که طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که به صورت مداوم اقدام به مصرف پنیر کم نمک می کند نسبت به دیگران از فشار خون کمتری نیز برخوردار هستند از این رو پنیرهای حاوی چربی پایین و سدیم پایین برای  افراد مبتلا به فشار خون بسیار مناسب خواهد بود.

افزایش سلامت مغز و جلوگیری از ابتلا به مشکلات ناشی از افزایش سن را نیز می‌توان یکی دیگر از  مزایای مصرف پنیر نام برد چراکه پنیر منبع خوبی از آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون  می باشد که برای سلامت مغز بسیار مناسب است.

بدیهی است که افزایش باکتری های سالم روده<Intestine> را نیز می توان از دیگر مزایای مصرف پنیر عنوان کرد تا جایی که طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که به صورت مداوم اقدام به مصرف پنیر می‌کنند نسبت به دیگران نیز از مشکلات گوارشی کمتری نیز برخوردار هستند.

پر واضح است که مصرف پنیر برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند نیز بسیار توصیه می‌شود چرا که این ماده لبنی منبع غنی از کلسیم می باشد که این خود می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود هر چند در این مجال باید یادآور شد که استفاده بیش از اندازه از پنیر خود می‌تواند عاملی اصلی برای افزایش وزن باشد.

کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی را نیز می توان از دیگر مزایای مصرف پنیر عنوان کرد چرا که برخی از پنیر هایی که از شیر تازه گاو تهیه میشوند سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که این خود می تواند برای سلامت قلب و عروق بسیار تاثیر گذار باشد.

شایان ذکر است که افزایش سلامت سلول‌های بدن  یکی دیگر از مزایای مصرف به اندازه کافی پنیر می باشد چرا که این ماده لبنی از پروتئین برخوردار است که این خود می‌تواند در سلامت سلولها موثر باشد چرا که سلول ها برای ساخت و ساز نیاز به پروتئین دارند.سلام نو

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: