کد خبر: ۲۳۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 28
گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش تأثیر مشابهی مانند مصرف داروی بیهوشی در کاهش استرس بیماران دارد
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان به این نتیجه رسیده‌‌اند که می‌توان از موسیقی برای آرام کردن بیماران استفاده کرد.

به گزارش شفاآنلاین، نتایج تحقیقات دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که موسیقی آرام‌بخش می‌تواند اثری مانند داروی بیهوشی بر بیماران داشته باشد.

بیشتر بیماران وقتی در انتظار جراحی<Surgery>هستند، استرس زیادی را متحمل می‌شوند. براساس نتایج مطالعات جدید، بیمارانی که پیش از انجام جراحی‌های ارتوپدی و لاپاراسکوپی سطح بالایی از اضطراب و استرس را تجربه می‌کنند، میزان درد بعد از عمل بیشتری را متحمل می‌شوند و زمان بیشتری طول می‌کشد تا بهبود یابند.

در حال حاضر از داروهای بیهوشی برای کاهش استرس این بیماران استفاده می‌شود که عوارض جانبی از جمله مشکلات تنفسی و عصبی شدن می‌شود. دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا میزان استرس بیماران قبل و بعد از گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش را اندازه‌گیری کرده‌اند.

تیم تحقیقاتی آهنگ بی‌وزنی از گروه موسیقی مارکنی یونین را از طریق هدفون‌های نویز کنسلینگ برای بیماران پخش کردند. این موسیقی در سال ۲۰۱۱ با همکاری درمانگران صوتی برای القای آرامش به شنوندگان ساخته شد.

دانشمندان سطح استرس و اضطراب بیمارانی که موسیقی آرام‌بخش را گوش داده‎اند و بیمارانی که از داروهای سنتی استفاده کرده‎اند را مقایسه کردند. نتایج حاکی از آن است که میزان کاهش استرس در هر دو مورد به یک اندازه بوده است.

به گفته تیم تحقیقاتی، گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش تأثیر مشابهی مانند مصرف داروی بیهوشی در کاهش استرس بیماران دارد. این نخستین باری است که به دنبال جایگزینی برای داروهای وریدی پرداخته شده است.ساینس فوکس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: