کد خبر: ۲۳۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 27
بر هم زدن رابطه می تواند اعتماد به نفستان را از بین ببرد، اما مسئله عمیق تر از آن است اگر بعد از یک رابطه طولانی جدا شده اید، شاید با تک نفره شدن بحران هویت را تجربه کنید. سرگرمی نه تنها حالتان را بهتر می کند، بلکه چیزی برای فکر کردن علاوه بر بر هم زدن رابطه را برای شما اضافه می کند
شفاآنلاین>اجتماعی>جدا شدن صحنه بسیار غم انگیزی است. حتی اگر جدا شدن با توافق طرفین باشد هنوز هم تا حدی شما را غصه دار می کند. گاهی اوقات، فکر می کنید احساس اندوه برای مدتی بعد از جدا شدن است ولی می تواند تبدیل به یک دوره افسردگی واقعی شود. 

به گزارش شفاآنلاین، منظور از افسردگی واقعی بالینی و حقیقی است.  علائم مربوط به افسردگی، احساس درماندگی است. به ویژه اگر دیگری با شما رابطه را به هم بزند، شما به شدت آسیب پذیر می شوید و خود را گم می کنید.

باور داشته باشید که این احساس برای همیشه ادامه نخواهد داشت، اما فراموش کردن کار ساده ای نیست، فقط گذر زمان است که زخم<Wound> را التیام می بخشد. عزاداری برای همه متفاوت است، اما انتظار حداقل 90 روز سخت، پس از برهم زدن رابطه می رود. سپس در طول این دوره و پس از آن، افسردگی قابلیت تبدیل به یک سیکل را دارد:

شاید دوباره رابطه دیگری را شروع کنید و چند هفته برایتان سرگرم کننده باشد، اما پس از آن دلتگ از دست دادن رابطه با ثبات با نفر قبلی میشوید، و یا اگر روز تولد او نزدیک باشد؛ باعث شود به یادش بیفتید و دوباره احساس غم و اندوه کنید. این  روند می تواند سالها ادامه یابد. این بدان معنی است که بهتر است افسردگی را از همان ابتدا کنترل کنیم و باید این مطلب را اضافه کنم که این همان تلاش برای درگیر نکردن تمام احساستان است.

فقط نباید اجازه دهید غم و تاریکی بهترین روزها را از شما بگیرند. انجام راه های زیر موجب کوتاه شدن مدت احساس اندوه می شود و کمکتان می کند تا از احساس جدایی دور شوید و حتی به ورژنی قوی تر از قبلتان تبدیل شوید:

به دلایل واقعی که موجب پایان یافتن رابطه قبلی شده است، متعهد بمانید.

هر بار که فکر دوست پسر یا دوست دختر سابقتان به سرتان زد،  این فرصت را دارید تا مکالمه ذهنی ای را که بعد از آن به سراغتان می آید، کنترل کنید.  وقتی هوس و دلتنگی برای رابطه به سراغتان آمد و این احساس را پیدا کردید که بر هم زدن رابطه کار اشتباهی بوده است.

اطمینان حاصل کنید که این احساسات طبیعی هستند و مشکلی نیست برای کسی که شخص مناسبی برایتان نبوده است دلتنگ شوید. حواستان را جمع کنید که بعد از مدتی آنها به شخص مناسبی برایتان تبدیل نمی شوند. مانند یک فرد سیگاری که ترک کرده است و دلش برای آخرین سیگاری که کشیده است تنگ می شود اما دلیل نمی شود که دوباره سیگار بکشد.

دوست پسر و یا دوست دخترتان را از فضای مجازی حذف کنید

وقتی کسی از زندگی فیزیکیتان بیرون می رود، وقت آن است که از فضای مجازی شما نیز بیرون برود. وقتی بعد از جدا شدن شخص را در فضای مجازی تعقیب می کنید، روی کسی سرمایه گذاری کرده اید که او روی شما سرمایه گذاری نکرده است. به آنها خیره نشوید به جای این کار همه تعلقات را دور بریزید. مثل خوردن هله حوله در زمان گرسنگی، چک کردن آنها شاید برای لحظه ای از اندوهتان کم کند ولی احساس وابستگی شما را به آنها عمیق تر می کند.

برنامه ای برای خودتان بریزید

با پایان یافتن رابطه، سقوط شدید لمسی فیزیکی به شما دست می دهد. ارتباط پوست با پوست هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد و موجب تقویت هورمون دوپافین که شادی آفرین است می شود. بدون آن همه احساسات خوشحالی را از شما می گیرد. لمس شدن موجب احساس خواستن، ارزش و امنیت<Security> در شما می شود.

 قابل عرض نیست که گاهی اوقات تمام دلتنگیتان فقط به خاطر صمیمیت فیزیکی است. این احساس می تواند عقب نشینی روانی باشد. مشکلی نیست که دلمان بخواهد یکی ما را لمس کند ولی لزوماً نباید با همان فرد قبلی باشد.

به روانشناس مراجعه کنید

زمان بعد از جدا شدن پر از احساسات درهم برهم است و یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا این احساسات را پردازش کنید و به زندگیتان ادامه دهید.

خود را سرگرم کنید

بر هم زدن رابطه می تواند اعتماد به نفستان را از بین ببرد، اما مسئله عمیق تر از آن است اگر بعد از یک رابطه طولانی جدا شده اید، شاید با تک نفره شدن بحران هویت را تجربه کنید. سرگرمی نه تنها حالتان را بهتر می کند، بلکه چیزی برای فکر کردن علاوه بر بر هم زدن رابطه را برای شما اضافه می کند.

قرار ملاقات بگذارید

به نظر می سد این آخرین چیزی است که دلتان می خواهد انجام دهید ولی بسیار مهم است اگر احساس گیر کردن در یک الگوی تخریبی می کنید( دنبال کردن افرادی که از لحاظ روحی در دسترس نیستند)، افسردگی بعد از بر هم زدن رابطه به شدت افزایش می یابد زیرا احتمالاً قرار ملاقات های مزخرف را از لحاظ روحی ایجاد می کنید.سلا نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: