کد خبر: ۲۳۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 26
گفتنی است در حال حاضر افرادی که دارای فشار خون هستند برای کنترل آن اقدام به مصرف دارو می کنند که این خود می تواند تاثیرات منفی بسیاری را در سلامت آنها داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت> متاسفانه امروزه بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلفی مانند  استرس، شهرنشینی، مصرف غذاهای آماده، خشونت و یا حتی سابقه فامیلی به فشار خون مبتلا هستند که این خود می‌تواند عاملی برای ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک نیز باشد.

به گزارش شفا آنلاین:گفتنی است در حال حاضر افرادی که دارای فشار خون<blood pressure> هستند برای کنترل آن اقدام به مصرف دارو می کنند که این خود می تواند تاثیرات منفی بسیاری را در سلامت آنها داشته باشد بنابراین قصد داریم تا در مطلب پیش رو شما را با روشهای طبیعی کاهش فشار خون آشنا کنیم.

بررسی نقش کاهش وزن در کنترل فشار خون

بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که کاهش وزن خود می تواند تاثیر بسزایی در کنترل فشار خون داشته باشد چرا که افرادی که دارای اضافه وزن هستند با فشار بالا مواجه می شوند که این خود می تواند برای سلامت آنها بسیار مضر باشد بنابراین رسیدن به وزن ایده آل راهکار مناسبی برای کنترل فشار خون است.


جالب است بدانیم که انجام ورزش و فعالیت های بدنی مناسب نیز تاثیر بسزایی در کنترل فشار خون دارد از این رو توصیه می‌شود افرادی که مبتلا به فشار خون هستند به صورت روزانه و مرتب به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و یا انجام برخی از حرکات ورزشی مناسب روی بیاورند چرا که تحقیقات نشان می دهد داشتن فعالیت مناسب در پایین آوردن فشار خون بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

باید در نظر داشت که کاهش میزان مصرف نمک خود یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش فشار خون است چرا که امروزه متاسفانه بسیاری از افراد تمایل به مصرف بیش از اندازه نمک دارند که این خود می تواند عاملی برای افزایش فشار خون باشد بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می کنند افرادی که سابقه فامیلی ابتلا به فشار خون دارند نیز در میزان مصرف نمک کمی دقت داشته باشند تا از این طریق با افزایش سن دیگر به فشار خون مبتلا نشوند.

از طرف دیگر باید خاطر نشان کرد که عدم مصرف غذاهای آماده و یا نیمه آماده نیز  تاثیر بسزایی در کنترل فشار خون دارد چرا که این نوع  غذاها دارای مواد نگهدارنده ، چربی بیش از اندازه و همچنین نمک است که این خود می تواند عاملی برای افزایش فشار خون باشد بنابراین توصیه می‌شود که تا حد امکان افراد مبتلا به عارضه فشار خون از مصرف موارد مذکور اجتناب نمایند.

عدم استعمال دخانیات نیز یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای کنترل فشار خون است چرا که مطالعات نشان می‌دهد افرادی که سیگار نمی کشند در مقایسه با دیگران کمتر به فشار خون مبتلا می شوند هر چند در این مجال باید متذکر شد که استعمال دخانیات خود می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز تا حد زیادی افزایش دهد.

استفاده مرتب از کافئین نیز خود می تواند عامل دیگری برای افزایش فشار خون باشد بنابراین توصیه می شود افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند تا حد امکان از مصرف کافئین صرفنظر کنند هرچند در این فرصت باید یادآور شد که مصرف کافئین در تمام افراد منجر به افزایش فشار خون نخواهد شد.

در خاتمه باید یادآور شد که کاهش میزان استرس در فرد نیز تاثیر بسزایی در کنترل فشار خون دارد بنابراین افرادی که به این عارضه مبتلا هستند باید تا حد امکان خود را از شرایط استرس زا دور نگه دارند.سلام نو

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: