کد خبر: ۲۳۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 25
استفاده از سرکه نیز می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن میکروب های موجود در کلم بروکلی داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت> استفاده از سبزیجات برای سلامت بسیار مفید می باشد اما این در حالی است که روش شستشوی آنها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش شفاآنلاین،گفتنی است که کلم بروکلی به دلیل بافت و شکل ظاهری که دارد به راحتی قابل شستشو نیست بنابراین قصد داریم تا در مطلب پیش رو شما را با انواع روشهای شستن کلم بروکلی آشنا کنیم.

به طور کلی باید در نظر داشت که استفاده از آب برای شستن کلم بروکلی یکی از متداول ترین روشهای شستشوی این نوع از کلم می باشد برای استفاده از این روش باید کلم بروکلی را بعد از خرد کردن در ظرفی پر از آب و نمک<Salt> قرار داد تا از این طریق شن ها و میکروب هایی که در لابه لای کلم بروکلی وجود دارد به طور کامل از بین برود همچنین می توان کلم بروکلی را در زیر آب قرار دهید و سپس با استفاده از دست یا برس به طور کامل آن را شست و پس از خشک شدن می توان از این کلم در تهیه غذا استفاده کرد.

استفاده از سرکه نیز می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن میکروب های  موجود در کلم بروکلی داشته باشد برای استفاده از این روش باید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کلم بروکلی را در سرکه <Vinegar>خیس کرد و سپس آن را جوشاند تا از این طریق گل و لای موجود در کلم بروکلی به طور کامل از بین برود.

روش های از بین بردن انگل های موجود در کلم بروکلی

باید در نظر داشت که شستن کلم بروکلی باید به صورت کامل و با دقت انجام شود چراکه در صورت هرگونه اهمال در انجام این کار احتمال از بین نرفتن کرم ها و انگل های موجود در کلم بروکلی وجود دارد که در این صورت استفاده از کلم بروکلی تنها دارای خاصیت نمی باشد بلکه می تواند عاملی برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌های گوارشی نیز شود بنابراین در ادامه به روش های از بین بردن انگل های موجود در کلم بروکلی می‌پردازیم.

ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه بروکلی ها را در ۳ لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چایخوری) پودر پرکلرین ۷۰ درصد خیس کنید. سپس کلم انگل زدایی شده را از روی کفاب جمع‌آوری کرده و آن را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع ضدعفونی کننده از آن جدا شود.

روش دیگری نیز برای از بین بردن انگل های بروکلی وجود دارد  که در آن باید به مدت ۳ دقیقه کلم بروکلی را در آب بجوشانید تا از این طریق به طور کامل  تمام انگل ها و گلوله های موجود در  به طور کامل از بین برود.

در پایان باید خاطر نشان کرد که کلم بروکلی به حرارت بسیار حساس است بنابراین نباید بیشتر از زمان مورد نیاز آن را جوشاند چراکه در غیر این صورت احتمال از بین رفتن خاصیت این کلم نیز وجود دارد.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: