کد خبر: ۲۳۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019July 22
شیر مادر می‌تواند به راحتی با میکروب‌ها مبارزه کند و با مشاهده این ویژگی، محققان چک به فکر به‌کارگیری آن برای از بین بردن سلول‌های سرطانی افتادند و در کمال تعجب متوجه شدند، آن می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد

شفا آنلاین>سلامت>محققان بیمارستان دانشگاه موتول در چک، نوعی ماده شیمیایی در شیر مادر پیدا کرده‌اند که می‌تواند تومورهای سرطانی را خرد کند و آنها از طریق ادرار فرد مبتلا به سرطان دفع شوند.


به گزارش شفا آنلاین:ماده شیرین آلفا۱اچ (alpha1H)، موجود در شیر مادر که برای رشد کودک ضروری است، می‌تواند تومورهای سرطانی <Cancer tumors>را بدون صدمه زدن به بافت‌های سالم از بین ببرد.

در بررسی‌های محققان چک روی ۲۰ بیمار مبتلا به سرطان مثانه، مشخص شد که تومور این بیماران فقط پس از ۶ بار تزریق ماده آلفا۱اچ، به تکه‌های ریزی تبدیل و از طریق ادرارشان دفع شدند.

در تحقیقات دیگر معلوم شد که حتی ۲ ساعت پس از تزریق این ماده به بیماران، بافت‌های بدخیم از بدن بیمار از طریق ادرار خارج می‌شوند.

آلفا۱اچ، به اسیدهای چرب اولئیک می‌چسبد و تشکیل ماده پیچیده‌ای می‌دهد که موجب خودکشی سلول‌های سرطانی می‌شود.

محققان چک امیدوارند با این کشف بتوانند فرآیند «ملایم‌تری» از شیمی‌درمانی معرفی کنند تا نسبت به روش فعلی، عوارض جانبی آزاردهنده‌ای نداشته باشد.

یکی از تولیدکنندگان عمده دارو در چک، قصد دارد این ماده شیمیایی را بررسی کند تا مطمئن شود، آن می‌تواند تومورهای سرطان مثانه را کوچک کرده و از بین ببرد و بدین ترتیب نرخ بقای بیماران را بهبود بخشد. چنانچه این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، این دارو را تولید خواهد کرد.

شیر مادر می‌تواند به راحتی با میکروب‌ها مبارزه کند و با مشاهده این ویژگی، محققان چک به فکر به‌کارگیری آن برای از بین بردن سلول‌های سرطانی افتادند و در کمال تعجب متوجه شدند، آن می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

ماده آلفا۱اچ در تولید گلوکز -شکر شیر مادر- نقش دارد و برای تغذیه کودکان و همچنین مایع بودن شیر مادر ضروری است. این ماده وقتی از حالت تاخوردگی درمی‌آید، عملکرد آن تغییر کرده و به نوعی ماده‌ پیچیده  تبدیل می‌شود که باعث مرگ سلول‌های تومور می‌شود.

این محققان تاکنون این ماده شیمیایی را روی افراد مبتلا به سرطان مثانه امتحان کرده بودند. اکنون آنها تصمیم گرفته‌اند تا این ماده را روی افراد مبتلا به سرطان مغز و روده هم آزمایش کنند.


 محققان امیدوارند با استفاده از این ماده شیمیایی، افراد مبتلا به انواع سرطان، از جمله سرطان مثانه و به‌ویژه آنهایی که در مراحل بحرانی قرار دارند، به راحتی درمان شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: