کد خبر: ۲۳۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 21
پوست دست و پا به دلیل اینکه در معرض هوای آزاد قرار دارند، بیشتر تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند در موارد بسیاری شاهد خشکی و ترک در پوست دست و پا هستیم همچنین در مواردی بر اثر خشکی بیش از حد پوست دست زخم می‌شود

شفاآنلاین>سلامت>به کمک یک ماسک لایه بردار و یک فرمول آبرسان بدون مراجعه به آرایشگاه می‌توانید پوستی زیبا و مرطوب داشته باشید.

به گزارش شفاآنلاین، بسیاری از افراد هزینه‌های زیادی را برای مانیکور و پدیکور صرف می‌کنند تا پوست دست و پای زیبا و نرمی داشته باشند. روزانه باید پوست<Skin> دست و پا را مرطوب کرد، اما لایه برداری بیش از ۲ بار در هفته توصیه نمی‌شود چرا که به لایحه محافظتی پوست آسیب می‌رساند.

اغلب افراد از خشکی پوست پا به ویژه در آب و هوای خشک یا گرم تابستان رنج می‌برند همچنین پوست دست بسیاری از افراد خشک و زبر است و ناخن‌های شکننده‌ای دارند.

دست و پا عضو مهمی از بدن محسوب می‌شوند که باید در مراقبت از آنها کوتاهی نکرد اما اغلب افراد در مراقبت از پوست دست و پا بی‌توجهی می‌کنند؛ تغییرات فصلی و کاهش و افزایش دما بر پوست دست و پا تأثیرگذار است.

پوست دست و پا به دلیل اینکه در معرض هوای آزاد قرار دارند، بیشتر تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند در موارد بسیاری شاهد خشکی و ترک در پوست دست و پا هستیم همچنین در مواردی بر اثر خشکی بیش از حد پوست دست زخم<Wound> می‌شود.

پا به دما حساسیت بیشتری دارند و در صورت افزایش دما احساس سنگینی و ناراحتی در پا ایجاد می‌شود؛ شما می‌توانید با لایه برداری سلول‌های مرده پوستی جوان و شاداب داشته باشید همچنین مرطوب کننده‌ها با آب رسانی به پوست دست و پا به زیبایی آن کمک می‌کنند؛ افزون بر این برای آنکه پوست خوبی داشته باشید باید حداقل ۸ بار در روز آب بنوشید.

فرمول خانگی لایه برداری دست و پا

این فرمول طبیعی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و با لایه بردرای به جذب رطوبت در پوست کمک می‌کند.

مواد تشکیل دهنده

۲ واحد روغن هسته انگور
 ۲ واحد روغن نارگیل
یک واحد شکر قهوه‌ای
یک قاشق چای خوری عصاره وانیل
۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین

روش آماده سازی و طرز تهیه

روغن نارگیل و انگور را با یکدیگر مخلوط و شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کنید؛ ترکیبات را خوب هم بزنید تا فرمول یک‌دستی به دست آید، سپس وانیل و پودر دارچین را به آن اضافه کنید و به مدت ۹۰ ثانیه پوست خود را با این فرمول ماساژ دهید؛ پس از ۱۵ دقیقه آن را از روی پوست خود با آب گرم بشویید؛ فرمول تهیه شده تا یک ماه قابل نگهداری است.

پس از مرحله لایه برداری حالا باید پوستتان را مرطوب و آب رسانی کنید؛ آب رسانی به پوست شما کمک می‌کند تا ترک یا زخم ایجاد نشود.

مواد تشکیل دهنده

روغن انگور
روغن بادام
روغن بابونه
کنجد
گل رز
عصاره وانیل
عصاره دارچین
یک چهارم فنجان آب گل رز
طرز تهیه و روش استفاده

چند قطره از تمام روغن‌ها و عصاره‌ها را با آب گل رز مخلوط کنید و آن را در یک اسپری بریزید و این ترکیب را پوست دست و پایتان اسپری کنید و سپس دور پوست دست و پا یک کیسه پلاستیکی بکشید و برای چند دقیقه آن را ببندید تا به خوبی جذب پوست شما شود و پوستی نرم و لطیف و زیبا داشته باشید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: