کد خبر: ۲۳۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 21
در حال حاضر نمی‌دانیم چه کسی با ارز دولتی چه چیزی وارد کرده و به چه نحوی توزیع کرده است. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مافیای قدرت، ثروت در کمین نابودی وزارت بهداشت قرار دارند، گفت: وزیر بهداشت با قاطعیت در مقابل فساد بایستد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی در رابطه با افشاگری اخیر وزیر بهداشت و درمان در خصوص وجود رانت و فساد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) کشور، گفت: از آقای نمکی تشکر و قدردانی می‌کنم چرا که مطابق به شعار‌هایش هنگام رای اعتماد عمل کرده و در مقابل رانت و فساد ایستادگی می‌کند.

مافیای قدرت، ثروت در کمین نابودی وزارت بهداشت
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بارها نسبت به وجود رانت و فساد در مجموعه‌های وزارت بهداشت هشدار داده بودیم، افزود: بارها اعلام کردیم که برخی تصمیم‌گیری‌ها از خارج مجموعه وزارت بهداشت انجام می‌شود، از طرفی به مسئولان مربوطه هشدار دادیم که مافیای قدرت، ثروت و امضاهای طلایی، وزارت بهداشت را از بین خواهند برد، بنابراین خوشحالیم که امروز این موضوع کاملاً اثبات شده است.

وزیر بهداشت با قاطعیت در مقابل فساد بایستد/ حمایت مجلس از وزیر بهداشت
 قربانی فشار‌های اخیر مافیای دارو به وزیر بهداشت را ناشی از عملکرد مثبت ایشان در حوزه غذا و دارو دانست و گفت: در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آقای نمکی درخواست کردیم تا با همین قاطعیت و شفافیت به مسیرش ادامه بدهد چرا که مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان نیز در این مسیر همراهشان خواهد بود.

ارز دولتی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی به چه کسانی تعلق گرفت؟ 
وی با بیان اینکه متاسفانه از افرادی که برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند، مشخصات کاملی در دسترس نیست، اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌دانیم چه کسی با ارز دولتی چه چیزی وارد کرده و به چه نحوی توزیع کرده است. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم وزیر بهداشت و درمان نیز هر چه سریع‌تر گزارش جامع و کاملی را در این خصوص به مجلس ارائه کند.

گسترش رانت و فساد در سایه نبود سیستم جامع نظارتی
این نماینده مردم در مجلس دهم، نبود سیستم جامع نظارتی را یکی از ضعف‌های اساسی کشور دانست و گفت: زمانی که  چند دستگاه موازی و تصمیم‌گیر در همه حوزه‌ها وجود داشته باشد، رشد این فسادها اجتناب‌ناپذیر است. از طرفی اخیراً سامانه‌ای جهت ارزیابی عملکرد حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و نحوه تخصیص ارز دولتی تشکیل شد که بانک مرکزی، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و حتی دستگاه‌های امنیتی در آن حضور داشتند اما متاسفانه وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان  هیچ نقشی در این سامانه نداشت.

رانت و فساد دمل چرکین در بدنه وزارت بهداشت
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پراکندگی فعالیت دستگاه‌ها را علت اصلی ایجاد فساد در وزارت بهداشت دانست و افزود: رانت و فساد همانند دُمل چرکینی است که در حوزه بهداشتی و درمان و دارو باز شده و نیاز به جراحی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: