کد خبر: ۲۳۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 21
برای واردات دارو ارز مکفی اختصاص یافته است ، بنابراین مشکل اساسی تامین دارو نیست بلکه معضل اساسی در توزیع دارو در صنعت دارو سازی کشور است
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم در  مجلس دهم با بیان اینکه توزیع نامناسب دارو مشکل اساسی صنعت داروسازی کشور است،گفت:کسری دارو پیامد فروش  بسیاری از داروها در بازار سیاه  است.

به گزارش شفا آنلاین، علی اسماعیلی درباره وضعیت کسری دارو  و نارضایتی  بیماران از  خدمات دارویی در کشور،گفت: برای واردات دارو(Drug import)  ارز مکفی اختصاص یافته است ، بنابراین مشکل اساسی تامین دارو نیست بلکه  معضل اساسی  در  توزیع دارو در صنعت دارو سازی کشور است.

دولت  تصدی گری اش  در حوزه دارو را  به بخش  خصوصی واگذار کند
نماینده مردم نور و محمودآباد درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه اساسی دولت نظارتی و حاکمیتی است ، بنابراین الزام آور است که  دولت  تصدی گری اش  در حوزه دارو را به بخش  خصوصی واگذار کند تا با نظارت اجمالی  بر بخش خصوصی بتوان روند  توزیع  دارو  را ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از داروها در بازارسیاه بفروش می روند و این امر  موجب می شود دارو گران و نایاب  بدست بیماربرسد  .

 اسماعیلی افزود: زمانی که دولت  تولید، توزیع و واردات دارو  را به تنهایی بدست بگیرد، پرواضح است که  دولت  توان به دوش کشیدن بارسنگین  تامین دارو را  برای  بیماران  نخواهد داشت، بنابراین راهکار  اساسی این است که  دولت تصدی گری در  حوزه دارو را رها کند و به بخش خصوصی واگذارکند تا بتوان وضعیت دارو در کشور را ساماندهی کرد.

توزیع  نامناسب دارو مشکل اساسی  تهیه دارو برای بیماران است
 عضو  کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه توزیع  نامناسب دارو مشکل اساسی  تهیه دارو برای بیماران است یادآورشد:کسری  دارو در داروخانه نتیجه فروش  برخی از داروها در بازار سیاه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: