کد خبر: ۲۳۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
برقراری ارتباط صحیح با کودک بر اساس اصول روانشناختی و ارتباط سلامت دهان با سلامت عمومی در حفظ سلامت دهان کودکان حائز اهمیت است
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران، از ارائه تکنیک‌ها و فرآیندهای جدید در رشته دندانپزشکی کودکان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، کتایون سالم، از ارائه تکنیک‌ها و فرآیندهای جدید در رشته دندانپزشکی کودکان در هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران خبر داد و گفت: برقراری ارتباط صحیح با کودک بر اساس اصول روانشناختی و ارتباط سلامت دهان(Oral health) با سلامت عمومی در حفظ سلامت دهان کودکان حائز اهمیت است.

وی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، اظهار داشت: ایجاد زمینه تبادل نظر میان پژوهشگران این رشته و ارائه تحقیقات علمی انجام شده از اهداف کنگره است که بخش مهمی از این هدف توسط پانل‌های ارائه پوستر و تحقیقات دستیاران اجرا می شود.

سالم افزود: آشنایی دندانپزشکان با تکنیک‌ها و فرآیندهای جدید در رشته دندانپزشکی کودکان از دیگر اهداف برگزاری کنگره است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و پوستر هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، ادامه داد: با توجه به اینکه دندانپزشکی کودکان رشته ای کل نگر است و تمامی موارد مربوط با سلامت دهان کودک اعم از درمانهای ترمیمی، درمان عصب، حفظ فضا، ارتودنسی(Orthodontic) پیشگیری و کنترل و درمان ناهنجاریهای دندانی در مراحل اولیه ایجاد می‌شود توجه به آن ضرورت دارد.

وی گفت: برقراری ارتباط صحیح با کودک بر اساس اصول روانشناختی و ارتباط سلامت دهان با سلامت عمومی کودک در این کنگره مورد توجه است و در کنگره امسال تلاش شده تا با همکاری متخصصین رشته های مختلف، جدیدترین اطلاعات را مبنی بر شواهد در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم.

سالم اظهار داشت: تم کنگره امسال، دندانپزشکی مبتنی بر شواهد است، و این بدین معنی بوده که ترکیبی از علم و قضاوت بالینی و تجربه برای انجام درمان‌های مناسب، در اختیار مخاطبان قرارگیرد و امکان بحث و تبادل نظر بین دندانپزشکان کودکان و متخصصان رشته های مرتبط در یک فضای علمی فراهم آید.

وی با اشاره به اینکه در کنگره امسال از میان مقالات دریافت شده در دبیرخانه تعداد ۸۵ پوستر ارائه خواهد شد، افزود: یکی از مهم ترین موضوعات در دندانپزشکی کودکان، مدیریت رفتار کودک است و با توجه به اینکه هر کودک دارای خصوصیات رفتاری و شخصیتی خاص خو داست و بخصوص با توجه به مشکلاتی مانند ترس و اضطراب یا مشکلات رفتاری، دندانپزشکی کودکان نیز طیف وسیعی از روش های مدیریت رفتار را در بر دارد. متخصصین این رشته با توجه به آموزش‌ها و تجاربی که در طی آموزش دراین دوره یافته اند، تکنیک های متنوعی از روش های کلامی مبتنی بر اصول روانشناسی، تا انجام آرامبخشی و در نهایت بیهوشی عمومی را برای انجام درمانهای مناسب در ضمن حفظ سلامت روان کودک بکار می برند.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران، بیان داشت: انتخاب هر یک از این روش‌ها بر اساس صلاحدید دندانپزشک است و هدف نهایی آن انجام بهترین درمان توسط دندانپزشکانی است که حفظ سلامت دهان توام با سلامت روان کودک دغدغه آنان است.

سالم خاطرنشان کرد: گروه‌های ارسال کننده پوستر محققین رشته دندانپزشکی کودکان شامل اساتید این رشته، دستیاران تخصصی و دانشجویان با نظارت اساتید هستند و با توجه به رویکرد دندانپزشکی مبتنی بر شواهد، پوسترها در زمینه همه مباحث دندانپزشکی کودکان خواهند بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: