کد خبر: ۲۳۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
دماهای گرم و رطوبت بالا می‌توانند شاخص گرما را تا حد خطرناکی بالا برده و به روی قلب فشار بیاورند. وقتی بدن با کم آبی روبه‌رو می‌شود، قلب به سختی کار می‌کند و به خطر می‌افتد.
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان انجمن قلب آمریکا، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های غیرانتفاعی دنیا که روی مراقبت از قلب و مغز متمرکز است، به مردم هشدار می‌دهد که در هوای گرم، مراقب قلب‌های خود باشند.

به گزارش شفا آنلاین: دماهای گرم و رطوبت بالا می‌توانند شاخص گرما را تا حد خطرناکی بالا برده و به روی قلب فشار بیاورند. وقتی بدن با کم آبی روبه‌رو می‌شود، قلب به سختی کار می‌کند و به خطر می‌افتد. مرطوب نگهداشتن بدن، باعث می‌شود که قلب راحت‌تر خون را از طریق رگ‌های خونی به ماهیچه‌های بدن پمپاژ کند. بدین ترتیب ماهیچه‌های بدن هم به خوبی کار می‌کنند.

محققان انجمن قلب آمریکا به افرادی که به بیماری‌های قلبی <Heart disease>مبتلا هستند و افرادی که بیش از ۵۰ سال سن یا اضافه وزن دارند، توصیه می‌کند که از قلب خود در برابر حرارت مراقبت کنند.

آن دسته از افرادی که مجبور به مصرف داروهای قلب مانند آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II، بازدارنده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین، مسدودکننده‌های بتا، مسدودکننده‌های کانال کلسیم و داروهای ادرارآور هستند، به دلیل اینکه بدن‌شان دچار کمبود سدیم می‌شود، در برابر حرارت و گرما در خطر بسیاری قرار دارند.

افرادی که داروهای قلب مصرف نمی‌کنند اما در گروه حساس قرار دارند، مانند افراد مسن و نوزادان، هم باید از قلب‌شان در دماهای زیاد مراقبت کنند.

محققان می‌گویند، افراد هنگام بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در فضای گرم، باید آب بنوشند تا دچار خشکی بدن نشوند. مخصوصا افرادی که در فضای گرم بیرون قصد ورزش کردن دارند، باید مصرف آب را فراموش نکنند. از توصیه‌های دیگر آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. زمان بیرون آمدن از خانه

بدترین زمان بیرون آمدن از خانه، ظهر و حدود ساعت ۳ بعد از ظهر است. خورشید در این زمان در قوی‌ترین حالت خود قرار دارد و مشکلات قلبی را شدت می‌بخشد.

۲. پوشیدن کفش و جوراب مناسب

پاها بیش از هر قسمت از بدن عرق می‌کنند، بنابراین در هوای گرم بهتر است کفش و جورابی بپوشید که پاهایتان بتوانند به راحتی نفس بکشند.

۳. لباس مناسب هوای گرم

پوشیدن لباس‌های روشن و سبک، مانند پارچه‌های نخی، مناسب فصل گرماست. این نوع لباس‌ها باعث می‌شوند که عرق نکنید. در ضمن با استفاده از کلاه و عینک آفتابی، کرم‌های ضد‌افتاب، از چشم و پوست‌تان هم محافظت کنید.

۴. استراحت در سایه

اگر مجبور هستید در فضای باز قرار بگیرید، هرازگاهی یک مکان خنک یا سایه پیدا کرده و چند دقیقه آنجا منتظر بمانید تا کمی خنک شوید.

از برخی از علایم گرمازدگی که قلب را به خطر می‌اندازد، می‌توان به سردرد، تعریق زیاد، احساس سرما و پوست مرطوب، سرگیجه، ضربان تند یا ضعیف قلب، گرفتگی عضلانی، تنفس سریع و کوتاه، تهوع و استفراغ اشاره کرد.

اگر در هوای گرم به هر یک از علایم بالا گرفتار شدید، بلافاصله دست از فعالیت کشیده و در مکانی خنک بمانید. یا در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید. از برخی از علایم سکته قلبی باید به موارد زیر اشاره کرد:

* پوست خشک و گرم بدون تعریق

* ضربان قلب سریع و قوی

* گیجی یا بیهوشی

* تب بالا

* سردرد خفه‌کننده

* تهوع و استفراغ

چنانچه هر یک از علایم فوق را داشتید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 با مراقبت از خود در گرما، از سکته قلبی در امان بمانید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: