کد خبر: ۲۳۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
بسیاری از اوقات در نتیجه تغییرات هورمونی ملانین به عنوان رنگدانه در بخش هایی از بدن بالا میرود که باعث تیره شدن ناخن می شود
شفاآنلاین>سلامت>تیرگی ناخن یک هشدار است و یک نشانه گاهی نگران کننده برای وجود بیماری در بدن که هنوز از آن اطلاعی ندارید.

به گزارش شفاآنلاین: آیا تا به حال متوجه تغییر رنگ یا تیره تر شدن رنگ ناخن شده اید؟ اگر پاسخ شما بله است این نشانه ها را جدی بگیرید چون ممکن است نشانه بیماری خطرناک باشند.

مثلاً تصور کنید به مهمانی دعوت شده اید و می خواهید دمپایی روفرشی بپوشید اما ناخن های پایتان تیره شده. تیره شدن رنگ ناخن<Nail> شرایط سختی است چون علاوه بر زیبایی ممکن است نشانه بیماری های قریب الوقوع باشد.

علل تیره شدن رنگ ناخن

۱. ضربه های مکرر: اگر یک دونده هستید یا ورزش های سنگینی انجام می دهید که فشار روی ناخن وارد میشود، لخته های خونی زیر ناخن ایجاد می شود که باعث تیره شدن رنگ ناخن میشود.

۲. غده های خونی زیر ناخن : اگر شی سنگینی روی یک ناخن یا همه ناخن ها بیافتد که درمان مناسبی هم ندارد، باعث پیشرفت لکه های خون میشود که تیره شدن ناخن را در پی دارد.

۳. عفونت های قارچی : اگر در قسمت داخلی ناخن به علل بهداشتی قارچ رشد کند باعث تیره شدن رنگ ناخن میشود.

۴. سرطان پوست : انواع مختلفی سرطان<Cancer> وجود دارد که ممکن است سلول های سرطانی زیر ناخن رشد کنند و بسیار مهم است که سریعا به پزشک مراجعه کنید.

۵. عدم تعادل هورمون : بسیاری از اوقات در نتیجه تغییرات هورمونی ملانین به عنوان رنگدانه در بخش هایی از بدن بالا میرود که باعث تیره شدن ناخن می شود.

۶. اختلالات کلیه : تیره شدن رنگ ناخن ممکن است نشانه اختلالات کلیه باشد به خصوص وقتی فرد به طور مداوم سیگار میکشد، در این شرایط باید سریعا به پزشک مراجعه کند.تندرست نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: