کد خبر: ۲۳۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
مردم در صورت هر گونه اشکال در سیستم های نوبت دهی و تخلفات با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مورد را گزارش کنند
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرد: متوسط سرانه بار مراجعه به پزشک عمومی و متخصص در سال برای هر ایرانی ۴,۱۴ صدم بار است و حدود ۳۴۳ میلیون بار ویزیت پزشکی در سال انجام می شود.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه ۸۰ درصد بستری و ۴۰ درصد خدمات سرپایی کشور در بخش دولتی ارائه می شود گفت:  ۷۰ تا ۸۰ درصد نوبتها در تمام بیمارستان های بالای ۱۰۰ تخته کشور، به صورت اینترنتی و تلفنی ارائه می شود .

وی افزود: البته زیرساخت ۱۰۰ درصد شدن اینگونه نوبت دهی نیز آماده شده اما با توجه به عدم آشنایی برخی افراد با روش نوبت دهی اینترنتی و تلفنی، عمداً ۲۰ درصد نوبت دادن را به صورت حضوری قرار دادیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با تذکر این نکته که نوبت دهی به معنای نبود لیست انتظار نیست گفت: با توجه به کمبود تعداد پزشک در لیست انتظار با مشکلاتی مواجهیم. در حال حاضر نوبت دهی الکترونیک از سطح یک (پزشک عمومی روستا و پزشک خانواده) برای بیمارستان از طریق پرونده الکترونیک در ۲۰ استان کشور انجام می شود و زیرساخت آن برای سایر استانها نیز آماده شده است.

حریرچی سیستم ناکارآمد نوبت دهی در بخش خصوصی و دولتی را با ۳۴۳ میلیون بار ویزیت مرتبط دانست و گفت: این حجم از ویزیت، باعث منتظر ماندن بیماران در مطب ها و درمانگاه ها شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین در رابطه با مشکلات سیستم بیمارستان ها برای ورود به شبکه گفت: مردم در صورت هر گونه اشکال در سیستم های نوبت دهی و تخلفات با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مورد را گزارش کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: