کد خبر: ۲۳۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
یکی از مشکلات ما برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی، امضای الکترونیک است. البته مهم ترین مشکل ما در این زمینه، مقاومت‌های اجتماعی است که برای حل این مشکل نیازمند کمک رسانه‌ها برای فرهنگ سازی هستیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تمام اطلاعات بیمه‌ای درمان مردم در پایگاه بیمه شدگان درمانی ثبت می‌شود و در این صورت دیگر هیچ شخصی دو یا سه دفترچه بیمه درمانی نخواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین، طاهر موهبتی درباره ایجاد پایگاه «برخط بیمه شدگان درمانی کشور» گفت: یکی از طرح‌های الکترونیک در سازمان بیمه سلامت، ایجاد پایگاه برخط بیمه شدگان درمانی کشور است. در بند چ ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه مقرر شد که این پایگاه توسط بیمه سلامت ایجاد شود البته در حال حاضر و تا زمان تشکیل پایگاه برخط بیمه شدگان، همپوشانی‌ها کنترل می‌شود. قرارداد ایجاد این پایگاه از سال گذشته منعقد شده است.

وی ادامه داد: چند دهه قبل از مزیت‌های الکترونیکی شدن خدمات حرف می‌زدیم که منجر به مشتری مداری و افزایش سرعت کار می‌شود، اما امروز دیگر انجام این کار ضرورت است. در این زمینه احکام قانونی نیز مطرح و در قوانین برنامه توسعه بارها بر الکترونیکی شدن خدمات تاکید شده است. برای اجرای راهنماهای بالینی، رفع همپوشانی، پرونده الکترونیک نیازمند زیرساخت آی تی هستیم.

موهبتی درباره طرح نسخه الکترونیکی نیز بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت(Health insurance)، طرح نسخه الکترونیکی است که از حدود یک سال و نیم در استان کرمان به صورت آزمایشی آغاز شد. برنامه ما در سال ۹۸ این است که ۳۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش این طرح باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از مشکلات ما برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی، امضای الکترونیک است. البته مهم ترین مشکل ما در این زمینه، مقاومت‌های اجتماعی است که برای حل این مشکل نیازمند کمک رسانه‌ها برای فرهنگ سازی هستیم.

وی درباره رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری نیز اظهار داشت: طرح دیگر رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری نیز در حال حاضر در ۲۲۵ بیمارستان کشور اجرا می‌شود و تا پایان سال به ۶۰۵ بیمارستان ارتقا پیدا می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: