کد خبر: ۲۳۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
پزشک متخصص محصول وارداتی نیست که به فوریت بتوان آن را تامین و باید نیروی متخصص را در بازه زمانی تربیت کرد
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: تربیت پزشک متخصص زمان بر است و محصول وارداتی نیست که به فوریت بتوان آن را تامین کرد.

شفا آنلاین>سلامت>محمد حسین قربانی با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است 30 درصد ورودی‌ رشته‌های پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان‌ها و در چارچوب نظام سطح‌بندی پذیرش کند، گفت: پذیرفته‌‎شدگان مکلف هستند به مدت سه برابر طول مدت تحصیل را در مناطق محروم خدمت کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: برای رفع کمبود پزشک متخصص در کشور می‌طلبد این مصوبه قانونی اجرا شود البته در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) سراسر کشور این مصوبه را عملیاتی کرده، مشغول تربیت نیروها هستند و پزشکان تربیت شده در شرف ورود به بازار کار هستند.

وی ادامه داد: تمامی این پزشکان باید در مناطق محروم مشغول شوند و حق انتقال به مناطق دیگر را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اجرای این مصوبه در زمینه تامین نیروهای متخصص مورد نیاز می‌تواند کارساز باشد البته ممکن است یک یا دو سال زمان بر باشد.

پزشک متخصص محصول وارداتی نیست که به فوریت بتوان آن را تامین کرد
قربانی با بیان اینکه راهکار حل کمبود پزشک در مناطق محروم اجرای تبصره مذکور است، گفت: پزشک متخصص محصول وارداتی نیست که به فوریت بتوان آن را تامین و باید نیروی متخصص را در بازه زمانی تربیت کرد.

حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور پزشک متخصص وجود دارد
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم در رابطه با کمبود 30 هزار پزشک متخصص در کشور، افزود: در تمامی حوزه‌های پزشکی مانند پزشکی عمومی، پیراپزشکی(Paramedicine) و دندانپزشکی با کمبود نیرو مواجه هستیم؛ توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص یکی از مباحث مهم طرح تحول سلامت است و نباید بدبینانه نگاه کرد در حال حاضر حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور پزشک متخصص وجود دارد البته تربیت پزشک متخصص زمان بر است و باید با گذشت زمان مشکل کمبود پزشک حل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: