کد خبر: ۲۳۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد
شفاآنلاین>اجتماعی> مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد نسبتا شدید و افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز (۲۸ تیر) خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،حسین شهبازی با بیان اینکه نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبح امروز (۲۸ تیر) نسبت به روز گذشته است، اظهار کرد: به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد<Wind> نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه همچنین طی برخی ساعات بعدازظهر امروز -بین ساعات ۱۳ تا ۱۸- غلظت آلاینده ازن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: از این رو با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌های ذرات معلق و ازن، به طور موقت وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: این شرایط جوی کم و بیش تا فردا (۲۹ تیر) ادامه دارد و برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

شهبازی در ادامه گفت: همچنین همزمان با ازدیاد تردد خودروها طی فردا، انتظار می‌رود در برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود و وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق پایتخت در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گفته وی، گرمای هوا در تهران تا روز آینده تداوم دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۱ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۵۷ همچنان در شرایط سالم است.ایسنا

برچسب ها: وزش باد ، باد ، تردد خودرو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: