کد خبر: ۲۳۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 2019July 17
اعمال جراحی امروز اغلب جزء اعمال جراحی نادر محسوب می شودد که پیش از این همه این بیماران تحت شرایط سخت به مرکز استان اعزام می شدند د رحالی که امروز در این بیمارستان با موفقیت انجام گردید
شفاآنلاین>سلامت>رییس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت:  در اتاق عمل بیمارستان قمربنی هاشم این شهرستان،یک سنگ از مثانه فرد بیماری خارج شد و چند بیمار نیز که براثر تصادف دچار ضایعه شدید شده بودند توسط جراحان به صورت موفقیت آمیز معالجه شدند.

به گزارش شفاآنلاین،فاطمه مقدم تبریزی افزود: در یکی از اتاق ها یک بیمار تحت عمل جراحی مثانه قرار گرفت و تحت این عمل جراحی<Surgery> نادر، سنگی به ابعاد ۱۱ تا ۱۲ سانتی متر توسط سجاد فراژی جراح اورولوژی از مثانه وی خارج شد.

وی اضافه کرد: این یکی از اعمال جراحی نادر می باشد که در این بیمارستان انجام گردید و عمل با موفقیت انجام شد و حال عمومی بیمار رو به بهبود می باشد.

وی اظهار کرد: همچنین بیمارانی دیگری که براثر تصادف با ضایعات شدید تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند و که در یک مورد فرد بیمار از ناحیه سر شدیداً دچار تروما شده بود.

وی افزود: این بیمار نیز توسط نیر ابراهیمی جراح مغز و اعصاب تحت عمل جراحی قرار گرفت که جزء یکی از اعمال جراحی نادر محسوب می شود.

وی ادامه داد: یک بیمار نیز از ناحیه چشم و پیشانی شدیداً دچار ضایعه شده بود که توسط سارا اخروی جراح چشم تحت عمل جراحی قرار گرفت.

مقدم گفت: اعمال جراحی امروز اغلب جزء اعمال جراحی نادر محسوب می شودد که پیش از این همه این بیماران<patients> تحت شرایط سخت به مرکز استان اعزام می شدند د رحالی که امروز در این بیمارستان با موفقیت انجام گردید.

بیمارستان قمر بنی هاشم خوی در سال ۱۳۱۰ تاسیس شد؛ این مرکز در ابتدا به عنوان مرکز امداد و نجات ارتش بهره برداری شده بود و سپس در ۱۳۵۳ به سازمان منطقه ای بهداری واگذار شد.
ساختمان این بیمارستان در دو زمان مجزا به بهره برداری رسیده است که قسمت اول آن در سال ۱۳۲۹ و قسمت دوم آن در سال ۱۳۶۴ توسعه یافته و آماده فعالیت شد.

قسمت های مختلف بیمارستان قمربنی هاشم خوی در دولت تدبیر و امید توسعه یافته است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: