کد خبر: ۲۳۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 15
اگر می‌خواهید سفر آرامش‌بخشی داشته باشید حتما مراقبت وضعیت بدنی خود باشید حواستان باشد تا در روز‌های گرم تابستان به هیچ وجه مقابل کولر ننشینید و حواستان باشد تا به سرماخوردگی مبتلا نشوید
شفاآنلاین>سلامت>سفر‌های تابستانی همانقدر که برای سلامت روح مفید هستند می‌توانند برای سلامت جسمی مضر باشند، اما به کمک راهکار‌های مناسب می‌توان سلامت بدن را تضمین کرد.

به گزارش شفاآنلاین، فصل تابستان موقع سفر کردن و رفتن به مکان‌های جدید است، اما گاهی اوقات همین سفر سبب می‌شود تا سلامت<Health> بدن دچار مشکل شود.

اصولا در فصل تابستان هیچکس به بیماری سرماخوردگی مبتلا نمی‌شود، اما استراحت و قرار گرفتن طولانی مدت مقابل کولر و با بدن عرق کرده ریسک گلو درد را بالا می‌برد و این اتفاق هنگام سفر بیشتر می‌شود، زیرا افراد رژیم غذایی مخصوص به خود را ندارند و گاهی اوقات ممکن است عدم دسترسی به پزشک متخصص سبب شود تا بیماری‌تان شدید تر شود.

اگر نمی‌خواهید هنگام سفر به انواع بیماری‌ها مبتلا  شوید و سلامت بدن خود را حفظ کنید باید حتما به نکات مختلف بهداشتی و گوارشی  توجه داشته باشید.

سعی کنید سرما نخورید

اگر می‌خواهید سفر آرامش‌بخشی داشته باشید حتما مراقبت وضعیت بدنی خود باشید حواستان باشد تا در روز‌های گرم تابستان به هیچ وجه مقابل کولر ننشینید و حواستان باشد تا به سرماخوردگی مبتلا نشوید.

خوردن غذا‌های فیبر دار را فراموش نکنید

متخصصان تغذیه بر این باورند که فیبر برای سلامت بدن مفید است و به همین دلیل باید حتما این ماده مهم غذایی را در رژیم خود قرار دهید؛ فیبر در میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، آجیل و لوبیا وجود دارد.

اگر می‌خواهید سفری سالم بدون احساس ناخوشایند در ناحیه شکم خود  را تجربه کنید حتما غذا‌های سالم و سبزیجات را در رژیم غذایی<diet> خود جای دهید.

آب زیاد بنوشید

خوردن آب زیاد برای سلامت بدن مفید است بسیاری از پزشکان تغذیه بر این باورند که مصرف آب منجر به از بین رفتن باکتری‌های بدن می‌شود؛ نوشیدن آب زیاد در سفر بسیار مهم است اما باید مراقب باشید تا حتما آب معدنی یا آب آشامیدنی سالم بنوشید.

بهداشت خود را رعایت کنید

باید مراقب باشید که حتما بهداشت خود را رعایت کنید و پیش از خوردن غذا دستانتان را با آب گرم بشویید؛  بسیاری از مواد غذایی که در طبیعت وجود دارند سبب بیماری می‌شوند و به همین دلیل باید بهداشت فردی خود را حفظ کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: