کد خبر: ۲۳۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 15
به نظر می‌رسد خوشبختانه با همسرتان مشکلی ندارید. البته در سن تقریبا پایینی ازدواج کردید که ممکن است همین مسئله خانواده را نگران کند که مبادا دخترشان در بسیاری از موارد دچار مشکل شود و از سر دلسوزی با دخالت‌های نابه‌جا و بیش از حد باعث ناراحتی شما شوند، در همه چیز اعمال نظر کنند
شفا آنلاین>یادداشت>دختری 17 ساله ام و یک سال است با پسرعمه‌ام ازدواج کرده‌ام. پدر و مادرم از سال پیش و سر چیزهای ساده با من دعوا و بحث می‌کنند. رفتارشان با من بعد از متاهل شدنم عوض شده است.

این‌که اخلاق والدین تان بعد از ازدواج‌تان کلا تغییر کرده، بسیار ناراحت کننده است اما آیا از همان ابتدا راضی به وصلت با پسر‌عمه‌تان نبوده‌اند؟ از دست داماد عصبانی هستند ولی در ارتباط با  شما تلافی می‌کنند؟ شما ناگهان موضع خود را عوض کرده‌اید؟ و ... . این‌ها مسائلی است که اصلا عنوان نکرده‌اید و راه حل تا حد زیادی به پاسخ های شما به این سوالات بستگی دارد. با این حال، مواردی هست که بهتر است درباره آن‌ها برای شما توضیحاتی ارائه کنیم.

شاید خانواده‌تان از سر دلسوزی دخالت می‌کنند
 به نظر می‌رسد خوشبختانه با همسرتان مشکلی ندارید. البته در سن تقریبا پایینی ازدواج کردید که ممکن است همین مسئله خانواده را نگران کند که مبادا دخترشان در بسیاری از موارد دچار مشکل شود و از سر دلسوزی با دخالت‌های نابه‌جا و بیش از حد باعث ناراحتی شما شوند، در همه چیز اعمال نظر کنند و ... . این را مد نظر داشته باشید که به محض جاری شدن عقد قرار نیست کلا خانواده کنار بروند و همه چیز در کنترل شما باشد. آن‌ها تا ابد خانواده و مادر و پدر شما هستند، مهم این است که راه‌های برقراری ارتباط صحیح را بلد باشید. این که بپذیرید ازدواج کرده‌اید و الان صاحب یک رابطه جدید هستید، بسیار ارزشمند است اما به این معنا نیست که نباید والدین خود را محترم بشمارید.

علت تغییر رفتار والدین‌تان را از خودشان بپرسید
در این بین می‌توانید بدون موضع‌گیری، خیلی راحت و شفاف با والدین‌تان صحبت کنید و از آن‌ها علت تغییر رفتار و ناراحتی‌شان را بپرسید. به آن‌ها ابراز علاقه کنید و بپرسید که چرا  این‌گونه شده‌اند؟ حتما مواردی برای صحبت دارند. بی طرف به حرف‌هایشان گوش کنید و اگر در جاهایی دچار سوءتفاهم هستند، آن را برطرف کنید. بگویید برای راحتی‌شان چه کارهایی از دست شما بر می‌آید تا انجام دهید؟ گاهی حتی با یک رفتار کوچک و جزئی خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

بگویید که از شوهرتان راضی هستید
اگر مدام پشت سر شوهرتان از او بدگویی می‌کنند، این موارد به جز زمانی که کسی واقعا مورد همسرآزاری قرار گرفته، مخرب خواهد بود. به احتمال زیاد اگر بدانند که شما از ازدواج‌تان راضی هستید، خیلی چیزها تغییر خواهد کرد. در ضمن، برخی خانواده‌ها از متاهل شدن فرزندشان می‌ترسند و فکر می‌کنند برای همیشه او را از دست داده‌اند بنابراین به آن‌ها این امید را بدهید که من و همسرم هیچ وقت شما و زحمت‌هایتان را فراموش نخواهیم کرد. در تمام این موارد، به هیچ عنوان نباید پدر و مادرتان را از خودتان دور کنید. به ترتیبی آن‌ها را از زندگی‌تان مطلع کنید که هم شما و هم همسرتان از آن راضی باشید. شما و همسرتان می‌توانید در عین اولویت دادن به همدیگر، ارتباط خوبی با والدین‌تان برقرار کنید.خراسان

نویسنده : فریبا البرز | کارشناس ارشد مشاوره خانواده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: