کد خبر: ۲۳۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۸ - 2019July 12
در صنعت گردشگری نبود شرکت‌های تسهیل‌گر یک خلاء اساسی احساس می‌شود به همین دلیل وزارت بهداشت آئین نامه تاسیس شرکت‌های تسهیل‌گر در حوزه پذیرش بیمارستان بین‌المللی را تدوین و ابلاغ کرده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره گردشگری سلامت درباره پیوند اعضا برای گردشگران سلامت و الزامات و ممنوعیت‌های قانونی دراین زمینه توضیح داد.


به گزارش شفا آنلاین: سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت<Health Tourism Authority>  اظهار کرد: در صنعت گردشگری نبود شرکت‌های تسهیل‌گر یک خلاء اساسی احساس می‌شود به همین دلیل  وزارت بهداشت  آئین نامه تاسیس شرکت‌های تسهیل‌گر در حوزه پذیرش بیمارستان بین‌المللی  را تدوین و ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۶ بیمارستان گواهینامه پذیرش گردشگری سلامت را کسب کرد‌ه‌اند و بر اساس قوانین وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی یک ساله است و برای تمدید باید شرایط بیمارستان و نوع خدمات ارائه شده مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.
چند بیمارستان مجوز گردشگری سلامت دارند؟


رئیس اداره گردشگری سلامت تاکید کرد: در حال حاضر ۴۵ بیمارستان دولتی و ۱۲۱ بیمارستان خصوصی در حوزه صنعت گردشگری سلامت مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به شرط اخذ مجوز جهت فعالیت در حوزه گردشگری سلامت به وسیله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور ادامه داد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی باید ظرفیت تخت خوابی داشته باشند تا مجوز فعالیت در حوزه پذیرش بیماران بین‌المللی آنها از سوی وزارت بهداشت داده شود.

پیوند بافت برای گردشگران سلامت آزاد است

رئیس اداره گردشگری سلامت افزود: پیوند اعضا حتی برای گردشگران سلامت در بخش خصوصی ممنوع است و بیماران بین‌المللی برای انجام پیوند عضو در مراکز درمانی دولتی باید فرد اهدا کننده را با خود به کشورمان بیاورند اما پیوند بافت مانند قرنیه در بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی برای گردشگران سلامت آزاد است و در این زمینه هیچ منع قانونی وجود ندارد.

هاشم‌زاده گفت: شرکت‌های تسهیل‌گر کمک بزرگی در زمینه پیشرفت کشور در حوزه سلامت در زمینه جذب بیماران بین‌المللی می‌کنند و من معتقدم که ایران برای باقی ماندن در کورس رقابت در بین کشور‌های منطقه مانند هند و ترکیه باید برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه انجام دهد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: