کد خبر: ۲۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 30
شفا آنلاين-یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: شنا در استخرهای آلوده باعث بروز عفونت‌های انگلی و آلودگی‌های پوستی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،حمید رشنو با بیان اینکه شنا یکی از زیباترین ورزش‎ها و از ساده‎ترین درمان‎ها برای بیماری‎های عضلانی و روحی است، اظهار کرد: در فصول گرم تابستان استقبال از استخرهای عمومی به شدت افزایش می‎یابد.

وی با بیان اینکه شنا در استخرهای آلوده منجر به بروز بیماری‎های قارچی به صورت لکه‎های قهوه‎ای، قرمز و خارش‎دار در ناحیه پوست دست ‎و ‎گردن و پشت گوش می‎شود، اضافه کرد: شنا در استخرهای آلوده باعث بروز خشکی پوست، عفونت‎های گوارشی، زگیل‎های کف پا، عفونت‎های انگلی، گوارشی و مجاری ادراری و پوستی می‎شود.

دکتر رشنو ادامه داد: هنگامی که قصد مراجعه به استخرها جهت شنا کردن را دارید حتماً سعی کنید وسائل شخصی خود را از قبیل مایو شنا و حوله همراه داشته باشید و هیچ وقت از وسائل دیگران استفاده نکنید زیرا به کار بردن وسائلی مانند مایو، حوله و شانه دیگران می‎تواند از نظر بهداشتی، آلودگی‎ها و بیماری‎هایی را منتقل کند و سبب بروز برخی مشکلات قارچی و پوستی شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: ممکن است عفونت‎های انگلی در آب رودخانه‎ها منجر به بروز آلودگی پوستی، گوارشی و مجاری ادراری شود.

وی بر استفاده از کلاه در استخرهای شنا تاکید کرد و افزود: عدم استفاده از کلاه موجب آسیب‎دیدگی موهای افراد می‎شود؛ شناگران همچنین از عینک شنا جهت عدم ورود کلر به چشم استفاده کنند.

رشنو در پایان توصیه کرد: زنان قبل از ورود به استخر خصوصاً استخرهای روباز برخی نکات بهداشتی مانند استفاده از کرم‎های ضد آفتاب را مورد توجه قرار دهند.

برچسب ها: شنا ، استخر ، آلوده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: