اداره کل بیمه گری فعالیتها و برنامههای مهمی از جمله صدور دفترچه برای مددجویان کمیته امداد و استحقاق سنجی را پیش رو دارد که حضور روابط عمومی میتواند در اجرای موفقیت آمیز این اقدامات موثر واقع شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل بیمهگری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش بیمهای حدود یک میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد گفت: پیش از اجرای این برنامه پیش بینی میشد که حدود ٧٥٠ هزار دفترچه صادر شود، ولی به دلیل عدم مراجعه مددجویان تاکنون ٤٢٠ هزار دفترچه صادر شده است.به گزارش شفا آنلاین، دکتر داوود حاجی قاسمعلی در نشست مشورتی مسئولان روابط عمومی استانها با مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت(Health insurance) ایران که از طریق ویدیو کنفرانس در محل ستاد سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد، گفت: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با مردم است و به نوعی آیینه تمام نمای سازمان برای بیمه شدگان محسوب میشود.وی ادامه داد: اداره کل بیمه گری فعالیتها و برنامههای مهمی از جمله صدور دفترچه برای مددجویان کمیته امداد و استحقاق سنجی را پیش رو دارد که حضور روابط عمومی میتواند در اجرای موفقیت آمیز این اقدامات موثر واقع شود.مدیرکل بیمهگری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران به دفاتر پیشخوان اشاره کرد و گفت: سالانه ٢٠ میلیون بار مراجعه به دفاتر پیشخوان برای اقدامات بیمه گری صورت می گیرد که روابط عمومی میتواند ازاین ظرفیت برای آگاهی و اطلاع رسانی به بیمهشدگان استفاده کند.وی با اشاره به پوشش بیمهای مددجویان کمیته امداد بیان کرد: با وجود آمادگی کامل دفاتر پیشخوان برای ارائه دفترچه به مددجویان در هفته گذشته تنها ۱۹ هزار مراجعه برای دریافت دفترچه صورت گرفته است.حاج قاسمعلی ادامه داد: طبق آمار مددجویان کمیته امداد بیش از ٢ بار در سال به پزشک مراجعه نکردهاند و شاید عدم مراجعه به دفاتر پیشخوان به این دلیل باشد. لازم است اطلاع رسانیهای لازم صورت گیرد تا سایر افراد نیز دفترچه خود را دریافت کنند.وی در ادامه به موضوع استحقاق سنجی اشاره کرد و گفت: پروژه استحقاق سنجی برای بیمهشدگان سازمان از بدو مراجعه به مراکز درمانی در تمام استانهای کشور در حال انجام است.مدیرکل بیمهگری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران به رفع همپوشانی بیمهای نیز اشاره کرد و افزود: براساس برنامه عملیاتی، رفع همپوشانی با همکاری سایر سازمانهای بیمهگر در حال انجام است.بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی بر کیفیت اوراق دفاتر پیشخوان نیز تاکید کرد و گفت: در صورتی که اوراق از کیفیت لازم برخوردار نباشد، اسناد مخدوش خواهند شد. به همین دلیل باید کیفیت لازم در پیوستگی و بسته بندی اوراق رعایت شود تا خدشهای به اسناد وارد نشود.حاجی قاسمعلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جذب مشارکت مردم در پرداخت حق بیمه به طور جدی در حال پیگیری است. در صورتی که آزمون وسع مصوب، ابلاغ و اجرایی شود، بیمهشدگانی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند باید در پرداخت حق بیمه خود سهیم شوند تا در نهایت افراد محروم و نیازمند جامعه تحت پوشش رایگان بیمه قرار گیرند.