کد خبر: ۲۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 30
شفاآنلاين -رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: ۱۵ درصد از بینندگان برنامه‌های ماهواره‌ای در سطح کشور فقط در پی دیدن شبکه‌های استانی و سایر شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش شفاآنلاين ،عزت‌الله ضرغامی پنجشنبه شب در آیین پایانی هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در تبریز افزود: حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد مردم کشور از برنامه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند.

وی استناد گفته‌های خود در باره این آمار را نظر سنجی‌های صدا و سیما عنوان کرد.

وی همچنین گفت: امروز در جشنواره هجدهم شاهد بلوغ کامل مراکز استانی هستیم و این ۳۳ مرکز هر کدام به تنهایی یک رسانه پرقدرت و توانمند نه فقط در حوزه استانی بلکه در سطح ملی و جهانی است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های تولید و ساختارهای رسانه ملی نیز توانستیم در مقابل امواج شبکه‌های استعماری و استکباری ملی بودن خود را حفظ کنیم و امروز برنامه‌های شبکه‌ها بازتابی از رفتارها، ارزش‌ها و فضائل خود مردم است.

ضرغامی گفت: درهای رسانه ملی برای تولیدات دیگر کشورها باز است و کشور بسته‌ای نیستیم و اگر برنامه‌های خوب و سازنده و سرگرم‌کننده‌ای در سطح جهانی مطرح است در شبکه‌های جمهوری اسلامی نیز با پالایش و توجه به محتوای پاک که باید حداقل در ظاهر بروز و ظهور داشته باشد، پخش می‌شود.

رییس سازمان صدا و سیما افزود: در این زمینه کاری که در بخش روتوسکوپی صدا و سیما انجام می‌شود یک انقلاب بزرگ برای مبارزه با سانسور است و این کار باعث می‌شود بدون اینکه تصویری حذف شود با طراحی درست صحنه و لباس بتوان برخی تولیدات مطرح در سطح جهانی را نشان داد و این کار درست خلاف سانسور و در جهت مقابله با آن است.

ضرغامی گفت: این اقدام کار بزرگی هم از نظر تکنیکی و هم محتوایی است و باعث می‌شود کارهای خوبی که در سطح جهانی ساخته می‌شود را بتوان برای مردم پخش کرد تا به رسانه‌های دیگر مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه درهای جمهوری اسلامی به روی تعامل فرهنگی باز است، تاکید کرد: این تعامل فرهنگی وجود دارد ولی مهم آن است که هویت و فرهنگ ملی را به گونه‌ای حفظ کنیم که بتوانیم با امواج سهمگین رسانه‌های بیگانه مقابله کنیم.

ايرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: