کد خبر: ۲۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 30
عضو هيات مديره جامعه متخصصين داخلي در گفتگو با شفا آنلاین تاكيد كرد:
شفا آنلاین- متخصص بیماری های داخلی گفت: پیام دولت جدید بر خود مراقبتی است تا خود درمانی ،حال آن که پیشنهاد ما به ترویج سلامتگاه است تا درمانگاه.

دکتر کیوان الچیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: ما معتقدیم باید مراکزی داشته باشیم تا آموزش معاشرت، چگونگی پخت غذا، چگونه غذا خوردن، تربیت فرزندان و... نیز ترویج داده شود.

عضو هيات مديره جامعه متخصصين داخلي  ادامه داد:اگر بتوانیم به خود مراقبتی که گوشه ای از فعالیت سلامتگاه است بپردازیم خواه نا خواه مردم می آموزند در برخورد با مسائل مختلف، آموزش های متنوع بیشتری نیز در اختیارشان قرار می گیرد.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنگره پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد: این آموزش های متنوع از بدو تولد تا دوران تحصیل شامل مسائل بلوغ، ازدواج، معاشرت افراد با خانواده ها، مسائل زناشویی، تغذیه مناسب و ... می شود.

وی با بیان این که براي زندگي بهتر شايسته است به سنت هاي نيكو ي كهن مان برگردیم در عین حال خاطرنشان کرد: برای نمونه استفاده از غذاها و نوشیدنی های سنتی خودمان در اولویت قرار گیرد. این در حالی است که ما در سنت و فرهنگ ایرانی فقط تقریبأ هزار و 200 نوع شربت سکنجبین داریم.

به گفته دكترالچيان  می توانیم باتوجه  به ذائقه و نوع غذایی که می خوریم از خواص بی شمار شربت سکنجبین نیز بهره مند شویم.

وی با اشاره به این که استفاده از سنت خودمان به دلیل غرب زدگی و خودباختگی تقريبا به دست فراموشی سپرده شده به خبرنگار شفا آنلاین گفت: پس بهتر است برای ترویج زندگی سالم در کشور به بازیابی، آموزش و شناخت مواد غذایی سنتی قدیم نیز بر گردیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: