کد خبر: ۲۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 08
سازمان نظام پرستاری مهمترین سازمان برای پرستاری است، سال‌ها پرستاران انتظار تشکیل چنین سازمانی را داشتند و در طول چهار دوره فعالیت، فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه انتصابات در سازمان نظام پرستاری باید فارغ از دیدگاه‌های سیاسی باشد، گفت: نیروهای کارآمد می‌توانند مشکلات حوزه پرستاری را به مسئولان مربوطه منعکس کرده و سازمان را به اهداف اصلی خودش نزدیک کنند.

به گزارش شفا آنلاین،حیدر علی‌ عابدی با اشاره به پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: سازمان نظام پرستاری(Nursing system) مهمترین سازمان برای پرستاری است، سال‌ها پرستاران انتظار تشکیل چنین سازمانی را داشتند و در طول چهار دوره فعالیت، فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است.

انتصابات در سازمان نظام پرستاری باید فارغ از دیدگاه‌های سیاسی باشد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری باید بر اساس اصول فنی و بدور از مسائل سیاسی، نیروهای کار آمدی را در سازمان قرار بدهد تا با استفاده از علم مدیریت و روش‌های تعاملی برای نظام پرستاری کار کنند، تصریح کرد: نیروهای کارآمد می‌توانند مشکلات حوزه پرستاری را به مسئولان مربوطه منعکس کرده و سازمان را به اهداف اصلی خودش نزدیک کنند.  

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام پرستاری، سازمان جوانی است و نباید انتظار فعالیت‌های بزرگ از آن داشته باشیم، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته کار‌های بسیار خوبی برای برای حرفه پرستاری انجام شده است.

عابدی با اشاره به تصویب قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت(Health system) در مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون پرتکلی برای افزایش کیفیت خدمات پرستاری بود. بر اساس این قانون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مکلف شدند به ازای شیفت کاری بعد از ظهر و شب، اضافه کاری برای پرستاران منظور کنند، هرچند برخی از بیمارستان‌ها و مراکز به خوبی آن را اجرا نکردند، اما قانون  قانون ارتقاء بهره‌وری کماکان خاصیت خودش را دارد.  

عابدی با اعلام اینکه تعرفه خدمات پرستاری یکی از مطالبات اصلی حرفه پرستاری است که به دلیل وجود برخی از مشکلات اجرایی نشد، گفت: فشار کاری پرستاران و استفاده از خانواده بیماران به عنوان مراقب، مشکلات بسیار مهمی بود که سازمان نظام پرستاری نسبت به آن موضع‌گیری کرده و در بسیاری از موارد هم کارساز بوده است.

سازمان نظام پرستاری نسبت به افت کیفیت مراقبت پرستاری واکنش نشان دهند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در پایان خاطر نشان کرد: توصیه‌هایی که به نظام پرستاری آینده می‌توانم داشته باشم این است که رابطه و تعاملی سازنده با مسئولان مربوطه داشته باشند و خواسته‌ها را در چهار چوب قانون پیگیری کنند. از طرفی دفاع از حق و حقوق بیماران یکی از موضوعات بسیار مهم و اولویت داری است که باید پروتکل داشته باشد و سازمان نظام پرستاری باید نسبت به افت کیفیت مراقبت پرستاری واکنش نشان دهند، بی تردید این موضوع می‌‎تواند زمینه جذب بیشتر نیروی پرستار را فراهم کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: