کد خبر: ۲۳۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 05
لیمو عمانی به هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک می‌کند اما این ماده همانند اسفنج عمل‌ کرده و مواد زائد و مضر غذای در حال طبخ را به خود جذب می‌کند
شفا آنلاین>تغذیه>لیمو عمانی در واقع به عنوان طعم‌دهنده‌ طبیعی و مصلح به غذاها به مخصوص خورش‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، اگرچه لیمو عمانی یک چاشنی و محبوب است که در اکثر غذاهای سنتی ایران وجود دارد اما خوردن آن به نظر متخصصان خالی از اشکال نیست.

لیمو عمانی به هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک می‌کند اما این ماده همانند اسفنج عمل‌ کرده و مواد زائد و مضر غذای در حال طبخ را به خود جذب می‌کند.

بیشترین موادی که لیمو عمانی به خود جذب می‌کند، چربی‌ها و اسیدهای چرب هستند که به شدت برای سلامتی را به خطر می‌اندازند؛ به‌همین سبب لیمو عمانی موجود در خورش‌ها و غذاهای چرب  مثل قرمه‌سبزی، قیمه و آبگوشت، سرشار از مواد این مواد مضر شده‌اند.

اما اگر شما هم جزو علاقمندان به ترش‌جات و به‌خصوص این چشانی خوش‌طعم هسید، متخصصان توصیه می‌کنند که آن‌را در مراحل پایانی طبخ به غذا اضافه کنید؛ با این ترفند لیمو عمانی فرصت کمتری برای جذب مواد زائد  و مضر غذا خواهد داشت.

با توجه به اینکه لیموعمانی حاوی ترکیبات تلخ است و غلظت این تلخی در خشک شدن و تخمیر بیشتر می‌شود، بهتر است در زمان مصرف تخم‌های آن جدا و دور ریخته شود؛ اما از آنجاکه برخی لیموها با وجود جدا کردن تخم، باز هم تلخ مزه هستند، بهتر است لیمو را برای مدت کوتاهی در آب خیسانده و آب آن‌را دور بریزید؛ البته با این کار بخشی از ویتامین‌های محلول در آب لیمو خارج می‌شود، اما در عوض خورش یا خوراک‌تان تلخ نمی‌شود.

لیموعمانی در مقایسه با لیمو ترش خواص یکسانی دارد و پس از خشک شدن ۷۰ تا ۸۰ درصد خواص آن باقی می‌ماند به‌جز ویتامین C که مقدار آن در لیموی تازه بیشتر است. لیموعمانی از نظر کلسیم و پتاسیم غنی است و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضدسرطان شناخته شده است.

لیموعمانی به دلیل دارا بودن ویتامین C به جذب بیشتر آهن غذا به‌ویژه گوشت قیمه و قورمه کمک می‌کند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: