کد خبر: ۲۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 29
شفا آنلاين-رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت:نخستین فردی که درکرمان به ویروس کرونا مبتلا شده بود،صبح امروز(پنج شنبه) فوت کرد.

به گزارش شفا آنلاين؛ دکتر محمد مهدی گویا افزود: موارد مشکوک به ابتلای این ویروس دلیل بر قطعی بودن این بیماری نیست و به محض تشخیص قطعی و مشاهده نتایج مثبت اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر گویا خاطر نشان کرد: همانطور که پیش بینی می شد علیرغم همه تلاش های به عمل آمده کادر درمانی برای بیمار مبتلا به عفونت کرونا ویروس متاسفانه بیمار فوت شد.

وی در ادامه گفت: بیمار دوم از حال عمومی خوبی برخوردار است و از بیمارستان مرخص شد.

دکتر گویا با اشاره به این که بیمار فوت شده با وضع عمومی بسیار بدی به بیمارستان مراجعه کرد، افزود: این بیمار خانم53 ساله مبتلا به فشار خون بالا بود که هنگام مراجعه به مرکز درمانی مشکلات شدید تنفسی داشت و دستگاه ایمنی این بیمار به علت داشتن بیماری های مزمن در کنار این بیماری، نتوانست با این ویروس مبارزه کند.

وی در ادامه گفت: این بیمار به محض مراجعه به مرکز درمانی، بلافاصله در بخش ویژه با شرایط خاص در اتاق ایزوله با فشار منفی بستری شد و در مدت چهار روز گذشته تیم درمانی نهایت تلاش خود را برای نجات جان بیمار به عمل آوردند که متاسفانه اقدامات موثر واقع نشد.

علایم ابتلا به این ویروس می تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود که در صورت مراجعه نکردن به موقع یا ابتلا به بیماری های زمینه ای قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون مبتلا باشد، می تواند منجر به مرگ و میر مبتلایان شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: