کد خبر: ۲۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 29
دکترفدایی درگفتگوباشفا آنلاین بیان کرد:
شفا آنلاین- یک روانپزشک راه خوشبختی را پیروی از ایمان،عقل و عواطف مثبت دانست و گفت: هر روش ديگری ازجمله زندگي بدون ايمان، بي‌توجهي به عقل و منطق، و پيروي از هيجانات لجام گسيخته و عواطف منفي منجر به ناخشنودي وتباهی زندگي مي‌شود.

 دکتر فربد فدایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: طبق گفته بزرگی ،خانواده های خوشبخت همه شبیه یکدیگرند اما هر خانواده ناشاد، شیوه ویژه خود را دارد از این رو برای تداوم زندگی مشترک شاد رعایت  نکات زیر حائز اهمیت است.

 

وی تصریح کرد: هميشه كوشش خود را براي ازدواج با همسر و علاقه و انگيزه براي زندگي مشترك با او در نظر بياوريد و خوشحال باشيد كه آن زحمات به نتيجه رسيده است و اكنون شما مي‌توانيد با همسر محبوب خود زندگي كنيد.

 

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران تأکید کرد: مبادا گمان كنيد بعد از ازدواج ديگر همه چيز طبق روال پيش مي‌رود. براي تداوم خوشبختي بايد بكوشيد. خوشبختي در زندگي مشترك به عنوان یک هدف است که بايد پيوسته به آن نزديكتر شويد.

 

وی با بیان این که باید هدف خود را خوشحال كردن همسر قرار داد و نه دريافت خدمات يك طرفه در عین حال افزود: البته اين امري است دوسويه و شريك زندگي هم بايد به همين نحو عمل كند.

 

دکتر فدایی ادامه داد: به اين نحو هر چه همسر شما شادتر و راضي‌تر باشد شما هم به هدف خود نزديك تر شده‌ايد و طبعاً احساس شادماني و رضايت بيشتري خواهید کرد.

 

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: همسرتان شما را براي خوبي هايتان برگزيده  است پس براي اين گزينش و اعتماد به او ارج بگذاريد و با خوب تر بودن به او پاسخ دهيد.

 

وی با تأکید بر این که بایدعلائق مشترك را در خود تقويت كرد اظهار داشت: اگر او از موضوعي يا كاري لذت مي‌برد بكوشيد شما هم به آن كار يا موضوع آشنا و علاقمند شويد. به اين ترتيب اوقات خود را به اشتراك براي اموري كه هر دو علاقمنديد صرف خواهيد كرد. فعاليت مشترك دوستي و شادي مي‌آفريند.

 

متخصص بیماری های اعصاب و روان خاطرنشان کرد: به همسرتان، عقايدش، خانواده اش، و دوستانش احترام بگذاريد. در اين امور و اين افراد خوبي هايشان را بجوييد و از اشاره به بدي ها و كاستي ها بپرهيزيد.

 

وی تأکید کرد: هيچ گاه همسر خود را تحقير نكنيد. تحقير شدن ديگري سبب بزرگي شما نمي‌شود، بلكه او هم به جستجوي نكات منفي در شما و خانوادتان خواهد رفت. فرد تحقير شده نمي‌تواند عشق هديه كند، بلكه ارمغان او خشم و رنجش است كه اگر بلافاصله هم ابراز نشود سال ها بعد آشكار خواهد شد.

 

دکتر فدایی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: اگر در زمينه‌اي تمایل به فعاليت دارید،همسرتان را هم در جريان بگذاريد و اگر علاقمند بود وي را هم تشويق كنيد. براي نمونه، اگر به كوهنوردي علاقمنديد، يا مي‌خواهيد زباني را بياموزيد چه بهتر كه او هم در جريان و همراه شما باشد.

 

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران تصریح کرد: در مجالس رسمي و مهماني هاي خانوادگي كه هر دو حضور داريد نگاه پرمحبت خود را معطوف به همسرتان كنيد و از خوبي هاي او بگوييد.

 

وی تأکید کرد: مبادا در حضور ديگران به عنوان شوخي و خنده از او با طعنه و كنايه ياد كنيد. زیرا همسرتان آگاه يا غيرارادي هميشه به آن صورت رفتار مي‌كند كه او را توصيف مي‌كنيد.

 

این روانپزشک با بیان این که در حضور فرزندان با علاقه و احترام كامل با همسر رفتار كنيد در عین حال گفت: هيچ گاه با فرزندتان عليه همسر متحد نشويد. اگر در رفتار او با فرزند ايرادي حس مي‌كنيد به تنهايي با همسرتان در اين مورد گفتگو كنيد. شايد نظر او صحيح باشد.

 

دکتر فدایی  خاطرنشان کرد: به اين ترتيب زندگي شيرين مشترک زوجین با عنايت حق تعالي پيوسته و مداوم خواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
0
عالی بود
محبوبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
0
0
عالی بود ممنون
پروین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
0
0
سلام خسته نباشیدمن دوسال هستش ازدواج کردم وهیچوقت خوشبخت نبودم دوستداشتن یکطرفه هستش چونکه احساس می کنم همسرم من با زن دیگه ای هستش من راراهنمایی کنیدازهمکاریتان کمال تشکررادارم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: