کد خبر: ۲۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به شکستگی های لگن که در ایران رو به افزایش است،هشدار داد: در صورت عدم درمان به موقع،خوب و مناسب این شکستگی نتایج بسیار بد و وحشتناکی برجا خواهد گذاشت.

دکتر غلامعلی عکاشه در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: علل بروز شکستگی های لگن بیشتر ناشی از حوادث تروما،سقوط از ارتفاع و حوادث غیر مترقبه است و درمانش تابع 2 قانون علمی و تکنیکی می باشد.

وی ادامه داد: مشکلات ناشی از شکستگی های لگن در صورت عدم درمان خوب و به موقع منجر به از بین رفتن توانایی فرد به مدت چند ماه،چندسال یا برای همیشه می شود.

متخصص ارتوپدی ،خونریزی زیاد داخل شکم و لگن را از علائم شکستگی لگن دانست و خاطرنشان کرد:همچنین فرد به مروز زمان دچار حالت شوک زدگی خواهد شد که برای درمان ،جراحان عمومی،ارتوپدی و اورولوژی همزمان باید اقدامات لازم برای جراحی را انجام دهند.

وی در پاسخ به این که میزان شکستگی های لگن در خانم ها شایع تر است یا در مردان به خبرنگار شفا آنلاین گفت: بر خلاف تصور عموم که بر این باورند این نوع شکستگی  در مردان شیوع بیشتری دارد؛ در زنان به وفور دیده می شود.

جراح استخوان و مفاصل بیان کرد: در واقع به دنبال تصادفات که خانم ها سرنشین هستند بیشتر دچار این شکستگی می شوند و میزان کنترل راننده بیشتر و میزان آسیب نیز به وی کاهش می یابد.

عکاشه طیف سنی ابتلا به شکستگی های لگن را حدود دهه های 20 تا 40 سالگی دانست و گفت: شکستگی لگن از نوادر شکستگی هایست که در به درمان خوب پاسخگو است و عدم درمان به موقع آن هم بسیار بد و نتایج وحشتناکی به همراه دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: