کد خبر: ۲۳۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 2019June 30
در روزهای گرم سال، به‌دلیل تعریق بیشتر، نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود و میوه‌ها از بهترین منابع تامین‌کننده این مواد مغذی هستند زیرا علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>گرم‌شدن هوا باعث می‌شود آب بدن بیشتر تبخیر شود که در نتیجه آن، آب و املاح مورد نیاز بدن کم شده و باعث می‌شود فرد گرمازده شود. برای همین لازم است سراغ میوه‌های این فصل بروید.

به گزارش شفا آنلاین:در روزهای گرم سال، به‌دلیل تعریق بیشتر، نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود و میوه‌ها از بهترین منابع تامین‌کننده این مواد مغذی هستند زیرا علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست <Refreshing and refreshing skin>و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند.

آناناس
آناناس به‌دلیل وجود درصد بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند عامل دفاعی خوبی برای مبارزه با بعضی از بیماری‌ها باشد.آناناس میوه‌ای اشتهابرانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند، بسیار مناسب است. حتما دیده‌اید که هنگامی که به عیادت بیمار به‌ویژه افرادی که به‌تازگی جراحی کرده‌اند می‌روند، آناناس می‌برند.

انگور
انگور از منابع پتاسیم محسوب می‌شود بنابراین خوردن آن باعث کاهش فشارخون خواهد شد. از سوی دیگر، از آنجا که کمبود پتاسیم اختلال‌های حواس و افسردگی را در سنین بالا و سالمندی به‌وجود می‌آورد، به‌خصوص در افرادی که میوه و سبزی‌های کمی مصرف می‌کنند، عادت به خوردن انگور می‌تواند کمک‌کننده باشد.

گلابی
مطالعات نشان داده خوردن یک گلابی رسیده، ۲۰ درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین و به کاهش چربی خون(کلسترول) کمک می‌کند.در ضمن، دریافت این مقدار فیبر در تنظیم قندخون نیز موثر است به همین دلیل توصیه می‌شود افراد دیابتی در برنامه غذایی‌شان این میوه را بگنجانند.

هندوانه
هندوانه  در تابستان بسیار لذت‌بخش است، سرشار از مواد مغذی است. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین‌های A،C و B است. اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان است. مطالعات و تحقیقات متعددی از مزایای مفید لیکوپن حکایت کرده‌اند.

انبه
خوردن یک انبه کامل که حدود ۶۵۰گرم وزن دارد، می‌تواند ۳۳درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تامین کند، به همین دلیل خوردن این میوه به فشارخونی‌ها توصیه می‌شود.در ضمن، انبه از منابع بتاکاروتن است که یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و از بروز کم‌خونی و فقر آهن پیشگیری می‌کند.

شلیل
از میوه‌های محبوب تابستانی است که در بسیاری از ویژگی‌ها مشابه با خواص هلو و خواص آلو بوده، هم خانواده با آنها است و در بعضی مناطق به آن هلوی بدون کرک نیز گفته می‌شود. از نظر میزان مواد و عناصر مغذی نیز بسیار به هلو شباهت دارد.

انجیر
انجیر از میوه‌های کلسیم‌دار است.به‌طوری‌که با خوردن ۳ عدد از آن، ۲۱ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تامین می‌شود. انجیر فیبر فراوانی نیز دارد به این دلیل کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بهتر است آن را در برنامه غذایی‌شان بگنجانند.آهن نیز از دیگر موادی است که با خوردن انجیر به بدن می‌رسد .

هلو
خوردن یک هلوی متوسط، ۸درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند و دریافت آن بهبوددهنده یبوست است. این مقدار فیبر، سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کم می‌کند. هلو کم‌خونی، خستگی و همچنین کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: