کد خبر: ۲۳۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۸ - 2019June 28
مصرف دارو باید بر اساس تجویز پزشک و متناسب با بیماری مراجعه کنندگان باشد، امروزه به دلیل شرایط اقتصادی مردم خودسرانه و بدون مراجعه به پزشک اقدام به خرید دارو از داروخانه‌های سراسر کشور می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>بودجه اختصاصی امسال برای حوزه سلامت تحت عنوان منابع پایدار حوزه بهداشت و درمان در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، این بودجه کفاف مسائل بهداشتی درمانی را می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:علیرضا قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: قیمت دارو در ایران نسبت به دیگر کشورها ارزان‌ است، در برخی از مواقع شرایط مذکور باعث قاچاق معکوس دارو <Reverse drug trafficking>به کشورهای همسایه می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف دارو باید بر اساس تجویز پزشک و متناسب با بیماری مراجعه کنندگان باشد، امروزه به دلیل شرایط اقتصادی  مردم خودسرانه و بدون مراجعه به پزشک اقدام به خرید دارو از داروخانه‌های سراسر کشور می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به منابع پایدار حوزه سلامت افزود: ما باید منابع پایدار را در حوزه سلامت<Health area> در چارچوب مشخص و قانونی تهیه کنیم و امروزه این منابع در بودجه سنواتی کشور آورده شده است، نکته قابل توجه این است که باید این منابع در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار بگیرد تا به شکل پایدار درآید و سازمان‌های بیمه‌گر بتواند بدهی خود را به شرکت‌های تجهیزاتی، دارویی و حتی دانشگاه‌های علوم پزشکی بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مراجعه ۳۰ درصد از مردم به داروخانه‌ها برای تأمین داروی مورد نیاز بدون تجویز  پزشک و  علت اصلی آن مشکلات اقتصادی و وضعیت درآمد‌های مردم است.

نمی‌توان بر سهم حوزه سلامت  از هدفمندی یارانه‌ها حساب باز کرد
قربانی بیان کرد: ما برای تأمین منابع پایدار حوزه سلامت بر روی ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ریزی خاصی انجام نمی‌دهیم، زیرا منابع عمومی دولت به صورت دقیق مشخص نیست و به همین دلیل نمی‌توان بر روی بودجه ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها حسابی باز کرد.

وی گفت: بودجه اختصاصی امسال برای حوزه سلامت تحت عنوان منابع پایدار حوزه بهداشت و درمان در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که اگر هزینه‌ها به خوبی مدیریت شود، این بودجه کفاف مسائل بهداشتی درمانی را می‌دهد و هیچ کمبودی را در این حوزه ایجاد نمی‌کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: