کد خبر: ۲۱۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۷ - 2018December 26
تأیید نسخه‌های داروهای بیماران خاص خارجی و داروهای گران قیمت امروزه ضروری و اجتناب ناپذیر است و این‌گونه اقدامات در راستای جلوگیری از قاچاق و معکوس انجام می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تأیید نسخه‌های داروهای گران قیمت و بیماران خاص در راستای مقابله با قاچاق معکوس باید انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت ، اظهار کرد: تأیید نسخه‌های داروهای بیماران خاص خارجی و داروهای گران قیمت امروزه ضروری و اجتناب ناپذیر است و این‌گونه اقدامات در راستای جلوگیری از قاچاق و معکوس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای تأیید الکترونیکی داروها نباید زمانی زیاد از بیمار گرفته شود. در همین راستا نسخه‌های الکترونیکی با تأیید الکترونیکی دارو در برخی از مراکز شروع شده اما هنوز به مرحله تکمیلی نرسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: اگرمردم برای تأیید نسخه‌های الکترونیکی در برخی از مراکز معطل می‌شوند، بنده از طرف نظام سلامت(Health system) از آنها عذرخواهی می‌کنم و این وعده را می‌دهم که برنامه‌های در دست اقدام نظام سلامت مدت زمان تأیید نسخه‌ها به حداقل می‌رساند.

حریرچی با اشاره به اینکه برخی از داروها و شیرخشک‌های رژیمی به درب منزل بیماران فرستاده می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به قیمت نرخ ارز تفاوت قیمت داروها را داریم، نظام دارویی کشور و سازمان‌های بیمه‌گر نگران قاچاق معکوس آن به کشورهای منطقه هستند.
سود جویی برخی از افراد در قاچاق دارو به کشورهای منطقه

وی اضافه کرد: دارو با ارز دولتی تهیه می‌شود اما متأسفانه عده‌ای افراد سودجو آن را به کشورهای دیگر قاچاق کرده و با چند برابر قیمت را به فروش می‌رسانند، به همین دلیل است که ما کار تأیید نسخه‌ها را انجام می‌دهیم.

حریرچی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌های الکترونیکی از اقدامات لازم و ضروری است که خوشبختانه امروزه در برخی از استان‌ها انجام شده و همچنین سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در سطح یک  درمناطق مختلف تکمیل شده و تا حدودی به سطوح دوم و سوم رسیده است.

وی گفت: امروزه ارتباط خوبی در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی و پرونده الکترونیکی سلامت بین ما، مطب‌ها و کلینیک‌های مختلف سطح کشور شکل گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: