کد خبر: ۲۳۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019June 27
آیا شما هم مدت‌ها است از یک رژیم غذایی پیروی می‌کنید، ولی عقربۀ ترازوی‌تان ذره‌ای تکان نخورده است؟ صادقانه باید گفت، بیش‌تر آدم‌ها با این مشکلات مواجه هستند
شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از افراد از اضافه وزن رنج می‌برند و در پی روشی مطمئن برای کاهش وزن هستند.

به گزارش شفا آنلاین، آیا شما هم مدت‌ها است از یک رژیم غذایی پیروی می‌کنید، ولی عقربۀ ترازوی‌تان ذره‌ای تکان نخورده است؟ صادقانه باید گفت، بیش‌تر آدم‌ها با این مشکلات مواجه هستند. بسیاری از آدم‌ها حتی بعد از پیروی از یک رژیم غذایی سخت نیز لاغر نمی‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از ادویه‌جات و گیاهان دارویی برای لاغری(Slimming) و کاهش وزن سریع که اثبات شده اند را بشناسید.

جینسینگ
قرن‌ها است از این گیاه به عنوان دارو در کشور چین استفاده می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند، از جینسینگ می‌توان برای درمان استرس، دیابت، کلسترول(Cholesterol) بالا، و هم‌چنین تنظیم سطح قند خون استفاده کرد. هم‌چنین، جینسینگ به افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) و میزان انرژی مورد نیاز در طول روز نیز کمک می‌کند. از این رو، نوشیدن دمنوش (چای) جینسینگ عوامل بروز افزایش وزن را از شما دور می‌کند.

چای سبز
بدون شک،‌ همواره چای سبز به عنوان بهترین گیاهان دارویی برای لاغری شناخته می‌شود. چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است. یکی از انواع کاتچین‌ها، به نام اپی‌گالوکاتچین گالات، به عنوان عاملی برای افزایش متابولیسم شناخته می‌شود.

آلوورا
آلوورا گیاهی بدون ریشه است که برگ‌هایی گوشتی دارد. برگ‌های آلو‌ورا حاوی ماده‌ای ژله‌ای شکل است و برای کمک به کاهش وزن(Weight Loss) کاربرد دارند. آلوورا حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به سم‌زدایی و پاک‌سازی بدن، بهبود متابولیسم، و تامین برخی ویتامین‌ها برای بهبود کارکرد بدن کمک می‌کنند.

دارچین
این چاشنی محبوب هندی دارای طعمی شیرین و قوی است. دارچین به تسریع متابولیسم کمک می‌کند. این چاشنی به تنظیم قند خون نیز کمک می‌کند. همچنین دارچین به سرکوب اشتها، کاهش کلسترول بد، و تسریع متابولیسم کمک می‌کند.

هل
هل یکی دیگر از چاشنی‌های محبوب هندی است که با طعم منحصر به فردش دارای خاصیت گرمازایی نیز هست برای بالا بردن میزان متابولیسم در بدن‌ مقداری هل به غذاهای‌تان اضافه کنید.

سیر
این چاشنی سحرانگیز می‌تواند چربی‌های دور کمر را آب کند. سیر حاوی ترکیب منحصربه‌فردی به نام آلیسین است که احساس شدید گرسنگی را سرکوب می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

فلفل هندی
این ماده بافت‌های چربی را حل می‌کند و میزان جذب کالری را کاهش می‌دهد. هم‌چنین، فلفل هندی به کاهش سطح چربی خون نیز کمک می‌کند.

فلفل سیاه
از ویژگی‌های خاص این ماده جلوگیری از شکل‌گیری سلول‌های چربی است که از این طریق می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای بالا بردن سرعت فرایند چربی‌سوزی می‌توانید فلفل هندی را با فلفل سیاه ترکیب کنید.

زنجبیل
طبق شواهد علمی، زنجبیل دارای خاصیت فعال سرکوب کنندگی اشتها است؛ یعنی با مصرف این گیاه دارویی هرگز پرخوری نخواهید کرد.

زردچوبه
زردچوبه می‌تواند به آب شدن چربی‌های بدن کمک کند. همچنین به کاهش سطح کلسترول بد و کاهش التهاب نیز کمک می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: