کد خبر: ۲۳۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019June 27
محدودیت های بودجه ای در دانشگاه ها نباید دلیلی بر هزینه بودجه پژوهشی در بخش های متفرقه باشد
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه ها نباید بودجه پژوهشی را صرف امور دیگر کنند، زیرا این بودجه برای ارتقای بار علمی مراکز اختصاص می یابد.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک زاده روز پنجشنبه در همایش پژوهشی کلان منطقه ۷ کشوری در محل دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) اصفهان اظهار داشت: محدودیت های بودجه ای در دانشگاه ها نباید دلیلی بر هزینه بودجه پژوهشی در بخش های متفرقه باشد.

وی اضافه کرد: اگر چه امروز آموزش، تقویت نیروی انسانی، بهداشت و درمان از دیگر مقوله های مهم دانشگاه ها ست اما نادیده گرفتن پژوهش به تمامی موارد یاد شده ضربه می زند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هم اکنون رتبه و جایگاه ایران از نظر تعداد مقالات و مستندات در دنیا ارتقا یافته، اما دانشگاه های علوم پزشکی به منظور ارتقا رتبه پژوهشی خود باید به طرح های پژوهشی مشترک در سطح ملی و بین المللی روی آورند.

ملک زاده ادامه داد: طبق گزارش های بدست آمده در سال های اخیر ۱۱۸ کشور در دنیا نزدیک به چهار میلیون بار مقالات ایرانی را دانلود و بیش از ۱۰۰ کشور حدود ۷۰ هزار بار به مقالات ایرانی استناد کردند.

وی حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعال ارزیابی کرد و گفت: طرح های پژوهشی مشترک ملی و بین المللی این دانشگاه با دانشگاه های دیگر به نسبت زیاد و وضعیت تولید علم در اصفهان رشد خوبی داشته است.

همایش پژوهشی کلان منطقه ۷ کشوری روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، یزد و شهرکرد با هدف بررسی چالش های پژوهش و ارتقای این مقوله در محل سالن EDC دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیأت علمی است.
این دانشگاه با داشتن ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: