کد خبر: ۲۳۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019June 27
گروهی از محققان با بیان اینکه شواهد قابل توجهی از شروع بیماری پارکینسون در روده بدست آمده اظهار داشتند: تحقیقات جدید نشان می‌دهد پروتئین‌هایی که نقش کلیدی در این بیماری دارند می‌توانند از دستگاه گوارش به مغز گسترش پیدا کنند
شفا آنلاین>سلامت>محققان به شواهدی بیشتری دست یافته‌اند که نشان می‌دهد بیماری پارکینسون از روده آغاز می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، گروهی از محققان با بیان اینکه شواهد قابل توجهی از شروع بیماری پارکینسون(Parkinson) در روده بدست آمده اظهار داشتند: تحقیقات جدید نشان می‌دهد پروتئین‌هایی که نقش کلیدی در این بیماری دارند می‌توانند از دستگاه گوارش به مغز گسترش پیدا کنند.

بدن انسان به طور طبیعی پروتئینی موسوم به آلفا سینوکلئین تولید می‌کند که در مغز و بخش‌های دیگر بدن مشاهده می‌شوند. هرچند، تا خوردگی غلط این پروتئین‌ها که در کنار همدیگر انباشت می‌شوند به آسیب دیدگی سلول‌های عصبی(nerve cells) مرتبط است. تخریب سیستم دوپامین و بروز مشکلات حرکتی و گفتاری نشانه‌های بیماری پارکینسون هستند.

یافته‌های اخیر که بر اساس مطالعه انجام شده روی موش‌ها بدست آمده تایید کننده این فرضیه است که تا خوردگی غلط آلفا سینوکلئین از روده آغاز می‌شود و سپس از طریق عصب واگ به مغز گسترش می‌یابد.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز گفت: شیوه‌ای که پروتئین‌های آلفا سینوکلئین در مغز موش‌ها گسترش پیدا می‌کند و علائمی که در آن‌ها ظاهر می‌شود مشابه با علائم این بیماری در انسان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: