کد خبر: ۲۳۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019June 27
افراد لاغر باید فهرست غذایی متفاوت را تجربه کنند؛ حتما میان وعده‌هایشان باید ترکیبی باشد، شیر برنج و شیره انگور، نان پنیر و گردو، نیمرو، شیر موز و کنجد، آجیل و بستنی و انواع ماست‌ها در افزایش وزن نیز مفید است
شفا آنلاین>سلامت>مواد غذایی که برای افزایش وزن استفاده می‌شود باید کم حجم و پرکالری باشد تا نتیجه‌ای مطلوب به شما بدهند.

به گزارش شفاآنلاین: آیا با وجود مصرف کلی مواد غذایی چاق کننده اتفاقی جدیدی برایتان رخ نمی‌دهد و همچنان لاغر هستید؟ ناامید نباشید، اضافه شدن وزن <Added weight>شما به هیچ وجه غیر ممکن نیست اما بـه خاطر داشته باشید باید برای این کار هدفمند و با انگیزه باشید و فقط به اضافه شدن چربی بدنتان فکر نکنید بلکه به سلامتی خودتان نیز بیاندیشید.

برای این کار باید نکاتی را در مورد فیزیک بدنتان بدانید، عوامل وراثتی و ژنتیک نقش مهمی را در قالب و شکل بدن ایفا می‌کند و آن مسئله هم به‌طور کامل ارثی است؛ به این معنی که اگر والدینتان لاغر باشند بدن شما هم به همین ترتیب قالبی مشابه آنها خواهد داشت و باید برای اینکه از این وضعیت خارج شوید تلاش زیادی کنید!

مرحله بعدی شیوه زندگی شماست که  نقشی مهم در فرم بدنتان خواهد داشت؛ اگر فرد بی‌قرار و البته پر تحرکی هستید و برایتان ریلکس و آرام بودن غیر ممکن است با مشکلات زیادی در این را ه روبرو خواهید شد.

افراد بی‌قرار و پر جنب و جوش حدود ۷۰۰ کالری در روز می سـوزانند و این به اندازه ۲ بسته شکلات است، مهمترین مساله در رابطه با اضافه کردن وزن این است که شما به طریق مناسب و اصولی این کار را انجام دهید، ماهیچه بهتر از چربی به درد شما می‌خورد.

اگر می‌خواهید وزنتان بالا برود نیاز به ایـن دارید که بیش از آنچه کالری می‌سوزانید، کالری دریافت کنید؛ بهترین منبع کالری کربوهیدرات‌ها هستند که باید سعی کنیـد حـداقل ۷۰ درصد کالری جذب شده از کربوهیدرات‌ها مانند سیب زمینی، برنج و ماکارانی را ذخیره کنید، ۱۵ درصـد کالری مورد نیاز بدنتان باید از پروتئین‌ها و باقی از چربی‌ها تامین شود.

ورزش‌های هر روزه و فعالیت‌های بدنی مرتب به شما کمک خواهد کـرد تـا ماهیچـه‌هایتان تقویت شود و چربی اضـافه نداشـته باشـید؛ بـه دست آوردن اضـافه وزن از طـرق مناسـب بایـد بـه شما کمک کند تا استخوان‌هایتان نیز قوی و محکم شود، فعالیت‌های هـر روزه بـه مدت ۳۰ دقیقـه و پنج روز در هفته برایتان مفید و ضروری است.‌

می‌توانید در این برنامه ورزشی پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و ژیمناستیک را نیـز بگنجانیـد؛ امـا به یاد داشته باشید که نباید بیش از حد فعالیت کنید، اگر کسی هستید که همیشه تناسب اندام دارید هـر روز زمانی را نیز به استراحت مطلق اختصاص دهید.

به خاطر داشته باشید که شما باید کالری بـه دست بیاورید، بیش از آن چیزی که در طول انجام فعالیت‌های روزانه می‌سوزانید؛ بنابراین نباید بیش از حد مجاز تمرین و ورزش کنید.

جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی ، اظهار کرد: افرادی که قصد چاق شدن دارند اول باید مزاج خود را تشخیص دهند، اینکه طبع آنها سرد و خشک یا گرم و خشک است، اهمیت دارد؛ به طور کلی حجامت به افرادی که مزاج گرم و خشک دارند توصیه می‌شود، این افراد باید مصرف گرمی‌‌ها را محدود کنند.

وی ادامه داد: افرادی که وزن کم دارند باید از برخی مواد کمک بگیرند، اما نباید در این راه بیش از حد تلاش کنند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: شیر برنج با عسل بهترین دارو برای چاق شدن و شکر و کره یکی از بهترین مواد برای چاقی است؛ شیر و شکر نیز برای چاق شدن مفید خواهد بود.

غفارزاده گفت: شیربادام نیز به عنوان ماده‌ای مفید برای چاق شدن معرفی می‌شود، طرز استفاده این طور است که بادام را پوست بگیرید و آن را همراه با مقداری شیر در مخلوط کن بریزید، این مخلوط برای چاق شدن مفید است.

وی بیان کرد: مغز گردو به همراه پنیر برای چاق شدن نیز بسیار موثر است، از جمله مواد چاق کننده دیگر می‌توان انجیر، فرنی، ترکیب از انسون و  انجیر، یونجه، کتیرا، سنکنجبین، و انار اشاره کرد.

این متخصص طب سنتی گفت: روغن مالی بدن با کره قبل از حمام بسیار در چاقی موثر است و باعث افزایش وزن می‌شود.

نرگس جوزانی متخصص تغذیه  اظهار کرد: به طور کلی افرادی که کم وزن هستند تمایلی به مصرف غذا ندارند، بسیاری از افراد چاق به غذا به چشم یک نوع سرگرمی نگاه می‌کنند اما نگاه افراد لاغر به غذا اینگونه نیست و خوردن غذا برای آنها هیچ جذابیتی ندارد.

وی ادامه داد: اولین کار این است که غذا را برای رفع گرسنگی نخورند و غذا را جذاب کنند؛ به‌طورمثلال هر روز صبح نان و پنیر و گردو نخورند و آن را برای خود جذاب کنند و به غذاهای روزانه تنوع دهند؛ افرادی که لاغر هستند در بیشتر موارد غذای مختصر دارند و میان وعده نمی‌خورند و سه وعده کوچک می‌خورند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: برخی در طول روز هله هوله زیاد می‌خورند و وعده اصلی را حذف می‌کنند؛ این افراد علاوه بر اینکه باید غذای اصلی را بخورند باید یک وعده دیگر به غذاهایشان اضافه کنند و باید تعداد وعده غذای‌شان را اضافه کنند، برخی افراد که اصلا به غذا میل ندارند حتما باید چکاپ دهند.

جوزانی گفت: افراد لاغر باید فهرست غذایی متفاوت را تجربه کنند؛ حتما میان وعده‌هایشان باید ترکیبی باشد، شیر برنج و شیره انگور، نان پنیر و گردو، نیمرو، شیر موز و کنجد، آجیل و بستنی و انواع ماست‌ها در افزایش وزن نیز مفید است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: