کد خبر: ۲۳۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019June 22
عسل و دارچین از جمله مواد غذایی هستند که آنتی اکسیدان فراوانی را در خود جای داده‌اند؛ بر اساس تحقیقات آنتی اکسیدان به پاسکازی صورت و از بین رفتن آکنه منجر می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>برای از بین بردن جوش صورت می‌توان از راهکار‌های خانگی و ماسک‌های در دسترسی که کارایی و قابلیت بالایی دارند کمک گرفت.

به گزارش شفاآنلاین، جوش و آکنه یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی است که حداقل ۹۰ درصد افراد جهان با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند.

البته گاهی اوقات آکنه و جوش‌های صورت به دلیل امراض گوارشی و برخی از مشکلات هورمونی به وجود می‌آیند که در این صورت حتما باید به پزشک متخصص مراجع کرد، اما اگر جوش‌های صورت به دلیل مصرف مواد غذایی چرب<Greasy>با در اثر آلودگی هوا ایجاد شده باشند شما توسط چند روش قدرتمند خانگی می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید که در اینجا به معرفی این روش‌ها موثر می‌پردازیم.

سرکه سیب

در سرکه سیب اسید‌هایی موثر به کار رفته است که می‌توانند جوش‌های صورت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببرند؛ برای استفاده از ماسک سرکه سیب یک واحد سرکه سیب را با سه واحد آب مخلوط کنید و صورت خود را با آن بپوشانید و پس از مدت ۲ دقیقه صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک دارچین و عسل

عسل و دارچین از جمله مواد غذایی هستند که آنتی اکسیدان فراوانی را در خود جای داده‌اند؛ بر اساس تحقیقات آنتی اکسیدان به پاسکازی صورت و از بین رفتن آکنه منجر می‌شود.

برای درست کردن ماسک عسل و دارچین کافی است از هر کدام یک قاشق چایی خوری را در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید، سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی صورت خود قرار داده و صورتتان را با آب سرد بشویید.

چای سبز

چای سبز از جمله منابع خوب آنتی اکسیدان است و شما می‌توانید به وسیله آن تمام آلودگی‌های روی پوست صورتتان را از بین ببرید؛ برای بهره‌گرفتن از چای سبز و از بین بردن جوش صورت تنها کافی است آن را مدت چهار دقیقه جوشانده و سپس اجازه دهید خنک شود، پس از آنکه محلول چای سبز شما خنک شد می‌توانید آن را به وسیله یک پنبه روی صورت خود بمالید و یا روی صورتتان اسپری کنید، انجام این کار صبح و شب بسیاری از جوش‌های صورت شما از بین خواهد برد.

آلوئه‌ورا

در تمام ماسک‌ها صورت از آلوئه‌ورا استفاده می‌کنیم، زیرا این گیاه از موادی که برای پوست صورت مفید هستند تشکیل شده است؛ برای درست کردن ماسک آلوئه‌ورا آن را از وسط به ۲ نیم تقسیم کرده و ژل داخل آن را روزی ۲ بار روی صورت خود بمالید.

گلاب

گلاب از جمله محلول‌هایی است که نه تنها جوش صورت را از بین می‌برد بلکه به شفاف شدن پوست هم کمک بسیاری می‌کند، بسیاری از پزشکان متخصص توصیه می‌کنند هر شب پیش از خواب و صبح‌ها پس از بیدار شدن صورت خود را با گلاب بشویید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: