کد خبر: ۲۳۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 20
بیمارستان امام رضا(ع) بیمارستان عمومی 32 تختخوابی است که تمام نیازهای عمومی منطقه را داراست و مقرر شد برای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک کنیم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درباره وضعیت بازار دارویی کشور، گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ شرکت داروسازی در کشور مشکل کمبود مواد اولیه ندارد و علیرغم تحریم‌ها با ایجاد یک قرارگاه که خود فرماندهی آنرا بر عهده دارم، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که مشکلی به نام کمبود مواد اولیه و داروهای اساسی<Marriage,> در کشور نداریم.


به گزارش شفا آنلاین: دکتر سعید نمکی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) بیمارستان عمومی 32 تختخوابی است که تمام نیازهای عمومی منطقه را داراست و مقرر شد برای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک کنیم.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن این بیمارستان در یک شاهراه مواصلاتی قرار شد بخش‌های اورژانس و تشخیص سی تی اسکن آن‌را تکمیل‌تر کنیم و در خصوص طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش به 64 تختخواب با پیشرفت امور عمرانی پروژه اقدام خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به بازدید از طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، گفت: در این شهرستان بسیار خوب عمل شده و از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون حدود 5 هزار تخت بیمارستانی را در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری داریم، افزود: اعتقاد من این است که معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد و در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بسیاری به تخت‌های موجود اضافه شد و در واقع در دولت روحانی به اندازه کل سال‌های بعد از انقلاب تخت اضافه شد و آنچه مشکل داریم، توزیع عادلانه و مناسب این تخت‌ها و بهره‌برداری مناسب از آنهاست.

نمکی با بیان اینکه تخت زیادی در کشور ایجاد شده که ضریب اشغال زیر 30 درصد دارند، افزود: این درحالیست که در برخی مناطق در راهروی بیمارستان‌ها بیمار بستری می‌شود. بر این اساس اولین برنامه این است که از تخت‌های موجود حداکثر بهره‌وری انجام شود و کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: امروز یکی از بهترین سیستم‌های اورژانس جاده‌ای را در کشور دارا هستیم و در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده‌ها پایگاه داریم و قطعا در پیک ترافیک جاده‌ای تعداد پایگاه‌های سیار را افزایش خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه یکی از مدرن‌ترین و به روزترین اورژانس‌های جاده‌ای منطقه را در شرق مدیترانه و به تایید سازمان جهانی بهداشت در اختیار داریم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: