کد خبر: ۲۳۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 20
با اقدامات پیشگیرانه، دندان‌های یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز مقطع ششم ابتدایی، عاری از پوسیدگی می شود و در حال راه‌اندازی ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری هستیم
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت گفت: پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های نظام سلامت به سرانجام رسانده ایم که با حضور رییس جمهور افتتاح می شود و در مرحله بعد نیز پزشکی خانواده و نظام ارجاع را راه اندازی می کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سعید نمکی در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهر زاویه از توابع زرندیه، با اشاره به اجرای طرح عاری از پوسیدگی دندان، اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه، دندان‌های یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز مقطع ششم ابتدایی، عاری از پوسیدگی می شود و در حال راه‌اندازی ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری هستیم.

وی ضمن تاکید بر تامین داروهای(Medications) اساسی مورد نیاز، یادآور شد: مردم حداقل تا پایان سال چیزی به نام کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نخواهند داشت. همچنین ماندگاری تیم پزشکی در مناطق محروم، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و کاهش پرداختی از جیب مردم، مورد توجه وزارت بهداشت است.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت، گفت: امسال پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۸۵ و ۹۰ درصد را تکمیل می‌کنیم و به جز مواردی که از قبل مصوب و بودجه آن تامین شده باشد، پروژه جدیدی نخواهیم داشت.

در سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان مرکزی، مرکز جامع خدمات سلامت شهری شهدای شهر پرندک افتتاح شد.

عملیات ساخت این مرکز از سال ۹۵ در زمینی با زیربنای ۸۰۰ متر مربع در دو طبقه آغاز شده و برای ساخت و تجهیز آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین سلامت  هزینه شده است.

در مرکز جامع خدمات سلامت شهری شهدای پرندک خدمات پزشکی، مراقبت‌های مامایی، دندانپزشکی با یک دستگاه یونیت، مشاوره تغذیه، سلامت روان، بهداشت محیط، آزمایشگاه، داروخانه (pharmacy)و تزریقات ارائه می‌شود.

جمعیت تحت پوشش این مرکز ۷۳۱۶ نفر، جمعیت بیشتر از ۳۰ سال آن، ۳۷۷۶ نفر، جمعیت زنان باردار آن ۷۲ نفر و تعداد بیماران مبتلا به فشارخون و دیابت شناسایی شده این مرکز، ۵۶۶ و ۲۷۹ نفر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: